תוכן איכותי לקידום אתרים – האם קיימת בכלל חיה כזאת?

פונים אלינו לא מעט חברות ופרילנסרים בעלי המקצוע החדש יחסית בעולמנו שקיים רק מספר שנים ולא היה קיים כלל בעבר – כותב תוכן לאינטרנט.

תוכן איכותי לקידום אתרים

הם פונים אלינו כדי שנקנה מהם את התכנים שלהם עבור הלקוחות שאנחנו מקדמים בגוגל. כשאני שואל כמה עולה אצלם מאמר, לרוב אני מקבל מחיר לא מבוטל. כשאני אומר להם שאני משלם בדיוק חצי מהסכום הזה (לפעמים גם שליש) אני תמיד מקבל את אותה התשובה: אבל אני כותב\ת תוכן איכותי!

בואו נודה על האמת המרה!

אין חיה כזאת "תוכן איכותי" שכותב כותב תוכן. רוב מקמי האתרים מזבלים את האינטרנט במאמרי זבל אחרי שביצעו חקר מילות מפתח שמטרתו היחידה היא לגלות מה הגולשים (הלקוחות הפוטנציאליים) מחפשים בגוגל כדי להגיע לשרות או המוצר של הלקוח שהם מקדמים בגוגל.

ואז מה שקורה בתפריט אתר הלקוח שלהם זה רשימה ארוכה של מאמרים עם שמות מסוג זה:

מנעולן בתל אביבקורס קידום אתרים מקצועי
מנעולן ברמת גן
מנעולן בגבעתיים
מנעולן בפתח תקווה
מנעולן בחולון

או באתר של אינסטלטור:

אינסטלטור בתל אביב
אינסטלטור ברמת גן
אינסטלטור בגבעתיים
אינסטלטור בפתח תקווה
אינסטלטור בחולון

עכשיו בואו ותענו לי על שאלה פשוטה:

איך תוכן כזה יכול להיות איכותי? מה הוא באמת תורם לגולש? הרי זה לא סוד שכל מטרתו של תוכן כזה היא להתקדם בתוצאות החיפוש של גוגל. אז על מי בעצם אנחנו עובדים?

תוכן איכותי לקידום אתרים

אבל בואו ונחמיר את המצב

נגיד והתפריט באתר של אינסטלטור או מנעולן או טכנאי מחשבים או טכנאי מזגנים נראה קצת יותר טוב. נגיד משהו כזה:

טיפים לתחזוקת מזגן מיני מרכזי
איך מטפלים בנזילת ברז במטבח
מה עושים כשיש סתימה בשירותים

על פניו נראה הרבה יותר טוב נכון?

אבל האם אתם כגולשים הייתם רוצים לקבל טיפ מקצועי שמי שכתב אותו הוא אדם שמקצועו כותב תוכן ולא בעל מקצוע מקצועי ומנוסה בתחום? האם הייתם עושים את מה שכתוב במאמר אם הייתם יודעים שמי שכתב את המאמר זה כותב תוכן ולא אינסטלטור\מנעולן,טכנאי?

יש כמה סוגים של תוכן

יש תוכן מקצועי, יש תוכן שיווקי, יש סוגי תכנים נוספים שלכל תוכן מטרה משלו. תוכן "איכותי" בכל אופן זה תוכן שיכול לכתוב אף ורק בעל המקצוע. אני כגולש מעדיף לקבל תוכן עם שגיאות כתיב ובעברית עילגת שכתב בעל מקצוע ולא תוכן בלי שגיאות כתיב ונכון מבחינה לשונית שכתב כותב תוכן ויש לי לא מעט דוגמאות לתוכן שכתב בעל מקצוע שבאמת עובד.

דוגמה שאני נותן בכל הקורסים כשאני מלמד על תוכן:

תוכן איכותי לקידום אתרים

אני מכיר מקרוב אדם, טכנאי מחשבים ניידים במקצועו. טכנאי מחשבים ניידים ברמה מאוד גבוהה אגב, למעשה הוא האדם המקצועי ביותר שאני מכיר בתחום הזה ואני מכיר לא מעט. הוא תמיד היה אומר לי: אני מקום ראשון בגוגל בכל ביטוי אפשרי ואני מקדם את האתר שלי לבד. מבחינת האופטימיזצייה של האתר לגוגל זה אחד האתרים הכי גרועים שאני מכיר. יש בו בערך כל בעיה אפשרית שאפשר לחשוב עליה. מה שכן יש שם זה תכנים סופר מקצועיים. עם שגיאות כתיב ובעברית לא הכי גבוהה אבל תכנים איכותיים! התכנים שלו עד כדי כך איכותיים שאנשים מצלצלים אליו, אומרים לו שיש באתר שלו שגיאות כתיב ואז שואלים מתי אפשר להביא לו את המחשב הנייד לתיקון.

לסיכום:

תוכן איכותי לקידום אתריםאני לרגע לא מזלזל בכותבי תכנים, יש לי לא מעט חברים וקולגות בתחום שמתפרנסים מכתיבת תוכן ואני מאוד אוהב ומכבד אותם, עבודתם קשה, לא פשוט לכתוב מספר מאמרים ביום בנושאים שונים מבלי להיות בעל מקצוע כדי להתפרנס ובהחלט מגיע להם תגמול הולם עבור עבודתם הקשה. מי כמוני יודע כמה קשה זה לכתוב תוכן (אני כותב תוכן רק באתר זה). אבל גם אם הם כותבים בלי שגיאות כתיב, גם אם הם כותבים בשפה גבוהה, גם אם הם מחלקים את התוכן לפסקאות שוות כאשר לכל פסקה יש כותרת – התוכן שלהם בחיים לא יהיה איכותי ולפעמים אף מסוכן למי שיקרא אותו כי התוכן הזה נועד כדי לעשות מניפולאציה על גוגל והוא לא תורם שום כלום לגולש.

אתם בעלי מקצוע שרוצים לקדם את האתר בגוגל? אתם רוצים תוכן איכותי? פשוט תכתבו אותו!

 

מאמרים בנושאים דומים:

תהליך קידום האתר

אופטימיזציית תוכן

קידום אתרים – עשה זאת בעצמך

 

4 תגובות
  1. אוהד
    אוהד אומר:

    מניסיון שלי האישי – אתה צודק במיליון אחוז.
    "תוכן איכותי" הוא ביטוי מכובס.
    תוכן צריך לענות לאנשים על שאלות.
    וכמו שבמציאות תעדיף איש מקצוע שטיפה בולע מילים, או מדבר בשגיאות – כך גם ברשת.
    מצד שני.
    לייצר תוכן זה גם מקצוע. אנשים חושבים על מאמרים = תוכן. בעייני זה טעות. תוכן דיגיטאלי, הוא תמונות, מפות, וידאו, קידודים וטבלאות, אינפוגראפים וכו' וכו' ובעיקר השילוב בין כל הנ"ל על מנת לענות לגולש תשובה טובה לשאלה.
    היכולת לדעת לשלב בין כל שיטות התוכן הנל, להפעיל אותן, לדעת מתי נכון לעשות שימוש בכל אחת ואיך נכון לשלב אותן בעמוד אחד. היא המקצוע של אנשי תוכן – לא כתיבת מאמרים.
    לכן, הכי טוב בעייני הוא למצוא איש תוכן שמבין גם ביצירת תוכן מחד אך מבין בתחום עליו הוא מייצר את התוכן (ביטוח, תיירות, השקעות, תוכנה ושיווק – כולם תכנים שונים במהותם – לא באמת אפשרי שאדם אחד ידע לכתוב / לקדם / לייצר תוכן את כולם במידה זהה).
    העניין הוא שזה משהו שקשה למצוא… אין הרבה אנשים כאלו.

    נ.ב
    תוגה על האתר והבלוג המרתק!

    הגב
    • לאון דייטש
      לאון דייטש אומר:

      היי אוהד,
      תודה על הפידבק הארוך והמנומק.
      כידוע, אני כותב רק כשבוער לי בבטן ולא כשאני צריך להכניס תכנים לאתר שלי כדי לקדם אותו בגוגל 🙂

      המאמר הזה בא בתגובה לכל כותבי התוכן שאומרים לי שהם רוצים שכר גבוהה יותר כי הם כותבים "תוכן איכותי" וזה מבלי ששאלו אותי אותי מה הנושא של המאמר שאני רוצה להזמין.
      הם מוכנים לקחת כל נושא. הנושא לא מעניין אותם בכלל. המאמר שהם מייצרים עבור שקל עשרים יכול לדבר על רפואה, על משפטים, על ייעוץ זוגי, על פתיחת סתימה בצינור הראשי של הבניין אם על פריצת מנעול רב בריח – מדריך עשה זאת בעצמך 🙂 או על כל דבר אחר בעולם.
      אגב תוכן כזה לוקח להם משהו כמו רבע שעה עד חצי שעה כדי לייצר וזה כולל את הזמן שהם לומדים את הנושא באינטרנט.
      לכן, תוכן טקסטואלי איכותי יכול להיכתב רק על ידי איש מקצוע באותו התחום עליו מדבר המאמר.
      מסכים איתך לחלוטין שתוכן זה לא רק טקסטים אבל הכוונה במאמר הזה הייתה לטקסטים, הסברתי בתחילת התגובה למה.

      לאון.

      הגב

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *