אופטימיזציית תוכן

אופטימיזציית תוכן

אופטימיזציית תוכן

כידוע יש בסביבות 200 פרמטרים על פיהם גוגל מודד את העמודים בתוך האתרים (כל עמוד נמדד גם בנפרד) ומחליט איפה למקם את אותו העמוד בתוצאות האורגניות. אני הולך לספר כאן על עשרה פרמטרים שאם תקפידו עליהם באופן מדויק – זה יגדיל בצורה מאוד משמעותית את הסיכוי שלכם להתקדם בתוצאות ואתם מוזמנים לבדוק את דברי כי תכף יהיה לכם מדריך מסודר.

אז מה זה אופטימיזציית תוכן מושלמת?

יש להדגיש שתהליך זה מבוצע אחרי חקר מילות המפתח בו אתם מחליטים אילו ביטויים לקדם בגוגל. בחרתם ביטוי אותו אתם רוצים לקדם? הוא חייב להופיע בכל עשרת הפרמטרים באופן הבא:

1. כתובת האתר (URL)

היום ברוב (אם לא בכל) מערכות ניהול התוכן (למעשה ניהול האתר) יש אפשרות להגדיר כתובת עמוד ידידותית (frendly url) או (SEO url). תגדירו בכתובת העמוד את ביטוי המפתח אותו בחרתם לקדם. אם לצורך העניין העמוד הזה אותו אתם קוראים ממש עכשיו מדבר עם "אופטימיזציית תוכן" וכתובת הדומיין של האתר הזה היא best-seo.co.il אזי כתובת הURL של העמוד הזה תהיה best-seo.co.il/אופטימיזציית-תוכן.

2. שם העמוד במערכת

שם העמוד במערכת כפי שהוא מופיע בתפריט בתוך האתר. שם העמוד כמובן יכול להיות שם של קטגוריה או שם של מוצר או שם של מאמר. תגדירו את שם העמוד לפי ביטוי המפתח אותו אתם מקדמים. שם העמוד (הכתבה) שאתם קוראים כרגע הוא "אופטימיזציית תוכן"

3. טייטל – כותרת העמוד בגוגל (title)

טייטל העמוד נראה למעשה בתוצאות של מנוע החיפוש עוד לפני שהגולש לחץ על התוצאה ונכנס לאתר שלכם (או של המתחרה שלכם). טייטל זו השורה הכי בולטת בתוצאות. היא הכי גדולה והיא מובלטת בצבע כחול יפה. ראשית שימו בתחילת הטייטל את ביטוי המפתח אותו בחרתם לקדם. שנית: עשו את הטייטל מושך לעיין, כזה שיגרום לגולש ללחוץ על האתר שלכם ולא על האתר של המתחרים שלכם. אל תעשו טייטל באנאלי כמו של כולם. אם אתם מקדמים את הביטוי דודי שמש – תבנו את הטייטל באופן הבא: דודי שמש – ייצור, מכירה, התקנה ותיקונים בפריסה ארצית במחירים הזולים בארץ או משהו בסגנון הבא: דודי שמש – מכירה ושרות 24 שעות ביממה במחירים הזולים בארץ. הטייטל צריך להיות באורך של כ60-65 תווים ועליכם לבדוק שהוא נכנס במלואו לתוצאות ושהוא לא נחתך בתוצאות על ידי גוגל. בדקו שכל המשפט מהתחלה ועד הסוף כפי שהגדרתם אותו מופיע בתוצאות. בכלי מנהל האתרים (webmaster tools) ניתן לראות איך יראה הטייטל לפני שאתם מפרסמים את העמוד כדי לעשות אותו באופן תקין ולא להמתין עד שגוגל יאנדקס את הדף ולהתחיל לתקן במידה והטייטל ארוך מדי.
טייטל של העמוד הזה הוא "אופטימיזציית תוכן מושלמת שתגרום לאתר שלכם לטפס בתוצאות בגוגל". לא הייתם לוחצים על דף זה בגוגל? 🙂

4. תיאור הדף – description

גם את תיאור הדף רואים רק בתוצאות בגוגל. תתחילו את תיאור הדף בביטוי המפתח. לאחר מכן תתארו את הדף בקצרה (סה"כ כ155 תווים) והמטרה שוב לגרום לגולש להקליק עליכם ולא על תוצאה אחרת אז ספקו לו תשובה קצרה או רמז לכך שהוא יקבל את התשובה לשאלתו אחרי כניסתו לאתרכם. גם כאן יש לבדוק שהתיאור לא נחתך על ידי גוגל.

5. מטה של מילות המפתח – meta keywords

גוגל הצהירו כבר לפני די הרבה שנים שהם מתעלמים ממטה זו אבל מנועי החיפוש האחרים כן מתחשבים בה ולמרות ששאר מנועי החיפוש הם רק כ15 אחוז מכל החיפושים בעולם כאשר 85% מחפשים בגוגל –  אני באופן אישי לא מוותר על מטה זו כיוון שלהזין אותה בביטויים המפתח לוקח עוד כמה שניות לכל דף וגם אם זה יכניס לי גולשים בודדים בחודש אני אשמח לקבל אותם באתר.

6. כותרות H בתוכן

כותרת H זו כותרת שנמצאת בתוך הטקסט. הכותרת מובלטת בשחור וגם מחלקת את הטקסט לפסקאות נוחות לעין. בדיוק כמו שבכתבה זו מופיעות הכותרות של עשרת הפרמטרים שיגרמו לאופטימיזציית תוכן מושלמת. חשוב להדגיש שהשורה הראשונה בטקסט תהיה תמיד כותרת ברמה 1 (כלומר כותרת H1) ושאר הכותרות יהיו H2, H3 וכו" ניתן אגב את כל הכותרות מלבד הכותרת הראשונה שהיא חייבת להיות H1 להגדיר ככותרות H2 ולא חייבים להגדיר H3,H4,H5,H6

7. כמות המילים בתוכן

התוכן הטקסטואלי בעמוד חייב להיות איכותי, כזה שיתרום איזשהו ערך לגולש או יחדש משהו לגולש. בקיצור – תוכן איכותי ולא תוכן ירוד שמיועד לקידום העמוד בגוגל בלבד. כיוון שגם אם האתר יגיע בזכות מניפולאציה כזו או אחרת למיקום גבוהה בגוגל ויגיעו המון גולשים ויראו תוכן לא איכותי ויברחו מהאתר – גוגל יבין בסופו של דבר שמדובר למעשה באתר לא איכותי (אחוזי נטישה גבוהים וזמן שהייה נמוכים באתר) ויגיע למסקנה שאין לו שום אינטרס להחזיק את האתר הזה במיקומים גבוהים כיוון שיש לגוגל אינטרס ברור לספק לגולשים שלו את האתרים הטובים ביותר עם התוכן הטוב ביותר כדי להחזיק בתואר "מנוע החיפוש הטוב בעולם".

כמות המילים בתוכן הדף צריכה להיות לפחות כ350-400 מילה. לאחרונה אף יש טרנד חדש לכתוב כתבות בגודל של 1200 מילה. כתבות אלו מתקדמות נהדר.
מניסויים רבים שעשיתי באתרי תוכן ששייכים לי – יצרתי תוכן איכותי מועט והוא לא התקדם. למשל באתר הבדיחות שיש לי ישנן בדיחות של משפט או שניים. התוכן אכן איכותי, הבדיחה מצחיקה אבל היא קצרה מאוד. תוכן כזה לא מתקדם בגוגל!
תתחילו את המשפט הראשון של הטקסט בביטוי אותו אתם מקדמים והפכו את השורה הראשונה של הטקסט לכותרת H1

8. צפיפות מילים בתוכן

בהתחלה כשיצרו את גוגל הייתה שיטה נהדרת, קלה ופשוטה לקדם אתרים בגוגל. הייתם כותבים אלף פעם בפונט לבן על רקע לבן את הביטוי עליו רציתם להתקדם והייתם מתקדמים נהדר. עם הזמן גוגל עלו על הטריק והיום שיטה זו לא רק שלא תעבוד אלא שגם  גוגל תעניש אתכם על כך! עם הזמן מקדמי אתרים יצרו נוסחאות כאלו ואחרות ועד לפני כשנה – שנתיים דובר על ביטוי המפתח שצריך להיות כ2-3 אחוז מהתוכן הכולל בעמוד. לדוגמה אם כל הטקסט שלכם הוא 100 מילה – ביטוי המפתח צריך להופיע לפי נוסחה זו כ2-3 פעמים בטקסט. המלצתי היא  קודם כל לשתול את הביטוי באופן טבעי והגיוני לטקסט כדי שהתוכן יהיה איכותי. שנית: להשתמש בביטוי אותו אתם רוצים לקדם בפסקה הראשונה בטקסט שלכם, באמצע וגם בסוף הטקסט. ושלישית: לדאוג שהביטוי אותו אתם מקדמים יופיע הכי הרבה פעמים יחסית לשאר הביטויים בתוכן שלכם. כלי שיעזור לכם למדוד את צפיפות המילים (כדי לא לספור את המילים ידנית) נמצא כאן.

 9. שם הקובץ של התמונה

במידה ואתם מזינים תמונה או מספר תמונות לעמוד שלכם (זה אגב מאוד מומלץ גם לקידום האתר בגוגל וגם לחוויית הגולש) לפני שאתם מעלים את התמונה לאתר –  תשנו את שם הקובץ של התמונה לשם שיכיל את הביטוי אותו אתם רוצים לקדם בעמוד. אם התמונה נמצאת לצורך הדוגמה בשולחן העבודה במחשב שלכם: תלחצו על התמונה קליק ימני עם העכבר, בחרו באופציה "שנה שם" ותקישו את השם החדש של התמונה. רק לאחר שינוי השם, כאשר שם התמונה מכיל את הביטוי אותו אתם רוצים לקדם בעמוד זה – תעלו את התמונה לאתר.

10. אלט וטייטל לתמונה

ראשית אסביר מה זה אלט וטייטל לתמונה. גוגל לא יודעת לקרוא את תוכן התמונה, היא עדיין לא יודעת לפענח מה יש בתמונה עצמה. האם מדובר בנוף או מחשב או כוס מים. למרות שהם בהחלט עם הפנים לשם. פייסבוק למשל כבר יודעת לזהות פנים ולהגיד למי הן שייכות. בכל אופן הטייטל של התמונה מסביר לגוגל על מה התמונה מדברת. בטייטל של התמונה יש להזין את ביטוי המפתח אותו אתם רוצים לקדם בעמוד זה. אם אתם כותבים כתבה על דוד שמש ואתם שמים
תמונה עם צילום של דוד שמש – תדאגו שיהיה כתוב בטייטל של התמונה דוד שמש.

אלט – לאנשים עיוורים יש תוכנות מיוחדות על המחשב. תוכנות אלו מקריאות לגולש העיוור את האתר. תוכנות אלו גם מקריאות את הטייטל לעיוורים.

בחלק מערכות ניהול התוכן (לא בכולן) כשתעלו את התמונה יהיה שדה אחד בשם אלט\טייטל שלמעשה מכיל גם את האלט וגם את הטייטל של התמונה באותו השדה. כך שאם תכתבו את ביטוי המפתח בשדה זה הוא יופיע בקוד גם באלט של התמונה וגם בטייטל של התמונה. בחלק מהמערכות יש שני שדות – שדה נפרד לטייטל ושדה נוסף לאלט. במקרה כזה יש למלא את שניהם.

לסיכום:

אם תבנו את הדף\האתר שלכם לפי השלבים שכתבתי כאן אתם מאוד תמקדו את גוגל. גוגל יבין בדיוק על מה הדף שלכם מדבר ואז יש לכם סיכוי הרבה יותר גבוה להתקדם באותו הביטוי מעל אחרים בתוצאות האורגניות בגוגל.

גם כאשר אתם בונים קמפיין PPC באדוורדס של גוגל (המודעות הממומנות שמופיעות מעל התוצאות האורגניות ובצד) – המערכת של אדוורדס נותנת לעמוד הנחיתה שלכם ציון איכות מאחד עד עשר. אם תבנו את דף הנחיתה לפי כללים אלו תקבלו ציון 10 וגם את מחיר הקליק הזול ביותר. למה? כי לגוגל יש אינטרס להציג לגולשים שלו את התוצאות הטובות ביותר ולכן הם מוכנים לקבל מכם פחות כסף בתנאי שאתם מציגים תוכן איכותי יותר לגולשים.

בהצלחה!

כתבות נוספות באותו הנושא:
קידום אתרים
תהליך קידום האתר
קידום אתרים עשה זאת בעצמך