קידום אתרים – עשה זאת בעצמך

קידום אתריםמאמר זה מאוד מעשי והוא מיועד לאנשים שאין להם רקע בקידום אתרים אבל הם בכל זאת רוצים לקדם את האתר שלהם.

כל אחד רוצה להיות במקום הראשון בגוגל אבל לא לכל אחד יש כמה אלפי שקלים בחודש לשלם למקדם אתרים או לחברת קידום אתרים שיביאו אותו למקום הראשון בגוגל.

אם אין לכם תקציב לקידום אתרים אבל יש לכם זמן להשקיע בקידום האתר שלכם – יש לא מעט דברים שאפשר לעשות לבד מבלי להיעזר במקדם אתרים מקצועי. סביר להניח שהתוצאות לא יהיו אותו הדבר (בכל זאת מקדם אתרים מקצועי זה מקצוע רציני שיש ללמוד) אבל מה שתעשו בעצמכם יהיה הרבה יותר בטוח וזה גם הרבה יותר טוב מלא לעשות כלום.

אז הנה לכם מספר עצות מעשיות

קידום אתרים1. עשו חקר מילות מפתח

מטרת החקר היא למצוא ביטויים שקשורים לנישה שלכם אבל לא סתם ביטויים אלא את הביטויים שהגולשים מחפשים בגוגל. איך תעשו זאת? חקר מילות מפתח מקצועי זה תהליך מאוד ארוך המספק בסוף התהליך כמה מאות ביטויים רלוונטיים אך כיוון שמאמר זה מיועד לאנשים בלי רקע, אמליץ לכם על שתי פעולות פשוטות.

א. תשאלו את החברים שלכם, את קרובי המשפחה ואת כל האנשים איתם אתם נמצאים בקשר ומרגישים בנוח לשאול אותם. אם נניח אתם אינסטלטורים שעובדים בתל אביב, תשאלו את האנשים מה הם היו כותבים בגוגל כדי למצוא אינסטלטור בתל אביב. רשמו לכם את כל הביטויים הללו ותשמרו את הרשימה.

ב. כנסו לגוגל, תכתבו את הביטויים שקיבלתם מהחברים בגוגל (אחד אחד כמובן) ותראו מה גוגל מציע לכם בהשלמה האוטומטית והוסיפו את הביטויים הללו לרשימה שלכם.קידום אתרים

2. כתבו תוכן איכותי והזינו אותו לאתר שלכם

אם יש מישהו שיכול לעשות את זה הכי טוב בעולם – זה בדיוק אתם! אתם מכירים את העסק שלכם הכי טוב, אתם מכירים את המקצוע, את התחום ואת כל הדקויות של העסק שלכם. אז תתחילו לכתוב. על מה כותבים? כמובן על כל הביטויים שאספתם בחקר מילות המפתח שביצעתם. אם נצמד לדוגמה של האינסטלטור והביטוי עליו אתם רוצים לכתוב הוא פיצוץ צינור מים – כתבו כתבה של מספר טיפים לאדם שהוא לא אינסטלטור. למשל מה יכול לעשות בן אדם שיש לו פיצוץ של צינור בבית (סגירת השיבר, ניקוי הרצפה, הזמנת אינסטלטור וכו"). תכתבו בשפה פשוטה הפונה לאנשים שלא מבינים בתחום שלכם ואל תפגיזו אותם בביטויים מקצועיים שרק אנשי מקצוע מבינים. אם החלטתם בכל זאת להשתמש בביטוי מקצועי, תסבירו אותו כדי שיהיה ברור על מה אתם מדברים.

כדי שהטקסט יהיה קריא – אל תכתבו אותו בפסקה אחת ארוכה

תחלקו את הטקסט למספר פסקאות ותנו כותרת לכל פסקה. עשו את הפסקאות פרופורציאונליות. שלא תיהיה פסקה אחת של 2 שורות ופסקה שנייה 50 שורות. בסה"כ העמוד צריך להיראות טוב לעין כדי שהקוראים לא יברחו ממנו.

כדי שהטקסט שלכם לא יראה עמוס מדי שימו מספר תמונות רלוונטיות בתוך הטקסט בין הפסקאות

זה ייתן לעמוד שלכם קצת צבע וחיים ויעשה אותו מעניין יותר ויקל על הקוראים. יש לא מעט אתרים שאפשר להשיג שם את כל סוגי התמונות בחינם לגמרי. רק חשוב לקרוא את התנאים באתרים אלו. יש כאלה שנותנים חינם לגמרי מבלי לבקש כלום בחזרה. יש כאלה שנותנים תמונות בחינם עד גודל מסוים ויש כאלה שנותנים בחינם אבל דורשים שיכתבו מתחת לתמונה "קרדיט" – מי יוצר התמונה ואולי גם מאיזה אתר התמונה נלקחה.

3. הזנת תכנים נכונה לאתר שלכם

קידום אתריםכפי שכבר אמרנו, על הטקסט להיות מעניין. המאמר שלכם צריך לתת ערך לגולש והוא צריך לענות לו על השאלה. אם הגולש חיפש טיפ למקרה של מה עושים כשהצינור בביתו התפוצץ – ענו לו על השאלה. תנו לו טיפ מעשי שיעזור לו לעצור את הנזילה באותו הרגע עד לטיפול היסודי בתקלה. הטקסט צריך להיות מחולק למספר פסקאות וצריך לכלול מספר תמונות רלוונטיות לנושא.

מלבד זאת יש 4 טריקים שיעזרו לכם לקדם את הביטוי עליו אתם כותבים בתוצאות האורגניות בגוגל:

א. כשאתם מזינים את המאמר לאתר שלכם תחפשו במערכת ניהול האתר את החלונית של הטייטל. הכותרת של העמוד או באנגלית title. הטייטל של הכתבה הזו למשל הוא: קידום אתרים עשה זאת בעצמך. אם אתם אינסטלטור והמאמר שלכם הוא על פיצוץ צינור בבית, תנו טייטל בסגנון של התפוצץ הצינור בבית? כך תעצרו באופן מיידי את הנזילה – טיפ מעשי! הטייטל צריך למשוך את עינו של הגולש ולענות לו על השאלה כיוון שזה הדבר הראשון והבולט ביותר שרואה הגולש שחיפש משהו בגוגל. אורך הטייטל צריך להיות כ50-55 תוים. לא יותר מזה כי זה יחתך ולא יוצג וגם לא הרבה פחות מזה אחרת גוגל יוסיף משהו על דעת עצמו לתוך הטייטל שלכם.

ב. קידום אתריםחפשו את חלונית התיאור או באנגלית description – שם תפרטו קצת יותר על מה הכתבה. למשל כתבו: כנסו עכשיו לאתר כדי ללמוד איך עוצרים את זרימת המים בזמן פיצוץ הצינור בביתכם. אינסטלטור מקצועי ומוסמך מסביר על התהליך בכמה שלבים פשוטים. אורך התיאור הוא כ150 תוים.

ג. חפשו את החלונית של מילות מפתח או באנגלית keywords. לא בכל המערכות ניתן למצוא את החלונית אבל אם יש חלונית כזו השתמשו בה. גוגל כבר לפני מספר שנים הצהירו שהם מתעלמית ממטה זו אבל מנועי החיפוש האחרים עדיין משתמשים בה. חוץ מזה גוגל קורא את כל קוד האתר כך שהוא בהחלט נחשף לתוכן זה. יש ויכוחים רבים בין מקדמי האתרים האם מטה זו תתרום לקידום האתר או לא. בכל מקרה מה שבטוח שזה לא יזיק וזה גם לא יקח מכם יותר מכמה שניותאז למה לא להשתמש בה? בחלונית מילות המפתח כותבים כך: אינסטלטור בתל אביב, פיצוץ צנרת, טיפ לתיקון פיצוץ צנרת.
כתבה מעולה ומקצועית יותר על נושא של תכנים ניתן לקרוא בקישור הזהקידום אתרים

והטיפ האחרון הוא: הזנת התכנים לאתר בקצב קבוע

אם כתבתם 10 מאמרים בסה"כ ואתם יודעים שבחצי השנה הקרובה לא יהיה לכם זמן לשבת ולכתוב תכנים, תכננו להזין מאמר אחד פעם כ20 יום כדי לפרוס את עשרת המאמרים שלכם לתקופה של חצי שנה. כל זאת כדי להרגיל את גוגל לסרוק את האתר שלכם בקצב קבוע. אם תזינו היום 10 מאמרים ובחצי השנה הקרובה לא תזינו כלום, בכל פעם שגוגל יגיע לבקר את האתר שלכם ולראות אם יש משהו חדש והוא לא יגלה משהו חדש – קצב הביקורים שלו ילך וירד. סביר להניח שהוא גם לא יקדם אתכם כיוון שאין חיים באתר שלכם. פעם באמת הזנתם תכנים אבל בחצי השנה האחרונה לא היה אף מאמר חדש. כמובן שהמומלץ הוא להזין כמה שיותר תכנים איכותיים בקצב כמה שיותר גבוהה. אם יש באפשרותכם להזין מאמר אחד חדש בכל יום זה יעבוד מעולה. אם יש באפשרותכם להזין לאתר שלכם בכל יום 2,3,5,10 מאמרים איכותיים – זה יעבוד עוד יותר טוב. כיום בהחלט ניתן לקדם אתר אך ורק על ידי הזנת כמות גדולה של תכנים איכותיים באתר על בסיס יומי.

מכללת Best-SEO מקיימת באזורים נבחרים ברחבי הארץ סדרת הרצאות בנושא קידום אתרים – עשה זאת בעצמך. כנסו לקישור הבא והרשמו להרצאה הקרובה למקום מגוריכם:
הרצאה בנושא קידום אתרים – עשה זאת בעצמך

 

כתבות נוספות באותו הנושא:

קידום אתרים
תהליך קידום האתר
צק ליסט לקידום האתר

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *