טלוויזיה זה באז מטורף לאתרי אינטרנט
יש לנו ניסיון קודם בקמפיינים של קידום אורגני ופרסום ממומן בשילוב עם שידורי טלוויזיה. שידור בטלוויזיה מביא באז מטורף והמון כניסות לאתרים. בעיקר בזמן שידור התוכנית. רק לאחרונה זכינו לכניסה של כמה אלפי אנשים בו זמנית בזמן שידור כתבה במהדורת החדשות המרכזית בשעה 20:00 בערב בערוץ 2 על מגלשת המים בפתח תקווה. וגם הפעם היה לנו העונג להרים את הקמפיין הבא. אם כי בזמן מאוד קצר ותקציב מאוד מוגבל.
סיפור שהיה כך היה
יש לנו לקוח קטן. אינסטלטור במקצועו. הוא מאכסן אצלנו שני אתרי וורדפרס כבר תקופה ארוכה. בפעם האחרונה שניסינו למכור לו משהו זה היה כשגוגל יצאו עם הודעה בכלי מנהל האתרים שאתרים לא מותאמים למובייל יתחילו לרדת במיקומים בגוגל. (איך אומרים החברה הצעירים? "חחח") אז הוא אמר לנו שעוד מעט תהיה לו עבודה מאוד מעניינת בשבילנו – משהו גדול ומעניין לטענתו.
ביום חמישי האחרון (ה02.07.2015) צלצל אלנו הלקוח ושאל אותנו אם אנחנו זוכרים שהוא הבטיח לנו משהו מעניין. ואז סיפר לי שהוא צולם במצלמה נסתרת בתוכנית יצאת צדיק (ויצא צדיק כמובן) והתוכנית תשודר ביום שני הקרוב (06.07.2015) בערוץ 2. הוא שאל אותי מה אני ממליץ לעשות ובאיזה אסטרטגיה לבחור.
אמרנו לו שצריך להפוך את זה לבאז וצריך למתג אותו על השם שלו. אמרנו לו גם שבזמן התוכנית הרבה אנשים שיש להם סמארטפונים עם אינטרנט יקישו את השם שלו בגוגל ויחפשו אותו. הוא שאל אם אפשר להשתמש באתרי הוורדפרס בקיימים שלו ואמרנו לו שלא כדאי. האתרים ההם ממותגים על שם של חברה ולא על השם שלו, הם ישנים מאוד והתוכן שלהם לא איכותי (תוכן שנועד לקידום האתר בלבד) המלצנו לבנות לו אתר חדש לחלוטין על דומיין חדש לחלוטין על השם שלו (שמו שרון מור), לשים שם את התמונות שלו עם חיים הכט, עם תעודת יצאת צדיק ולקדם את האתר על הביטויים שקשורים לשמו + צמד הביטויים אינסטלטור, יצאת צדיק וכו".
וכך עשינו. הזמנים היו לחוצים מאוד וכך גם התקציב שהוא נתן לנו. זה מה שיצא אגב: www.sharonmor.co.il
ניסינו לבנות את האתר באופן ידידותי ככל האפשר לגולשים מסמארטפונים. אנחנו לא מעצבים מקצועיים אבל מפידבקים שקיבלנו מדי הרבה אנשים היבנו שהאתר יצא נחמד. הוא גם עשה אחלה עבודה אבל על כך ממש עוד מעט בהמשך הכתבה.
היזמנו 15 כתבות לפי הביטויים שהלקוח ביקש לקדם. מצאנו תמונות נחמדות, חלק הלקוח שלח, חלק מצאנו בחינם וחלק בתשלום ותוך כדי העבודה פתאום התגלה לנו שכשמחפשים שרון מור יש גם קוסמטיקאית שמשווקת את עצמה באינטרנט, יש גם צלם בשם שרון מור, אדריכל בשם שרון מור ומורה פרטית בשם שרון מור. ואלה מופיעים רק בשני העמודים הראשונים בגוגל. את זה אגב גילינו ביום ראשון בערב, כיממה לפני שידור התוכנית. חשוב לציין שגם הייתה מגבלה משפטית על פרסום כל העסק עליה היה חתום הלקוח מול הפקת התוכנית. אסור היה לפרסם את הסיפור לפני שהתוכנית תשודר כל שאת העמודים באתר החדש אינדקסנו ידנית כשעה לפני שידור התוכנית. בשעה הזו גם הקמנו דף פייסבוק עיסקי וקישרנו אותו לאתר.
מה עושים? אין סיכוי ששרון מור יהיה בדף הראשון עד הערב!
צלצלתי ללקוח ואמרתי לו שחבל שלא קוראים לו לאון דייטש כי כך הוא בטוח היה מגיע לעמוד הראשון. הסברתי לו שיש די הרבה אנשים בשם שרון מור שמשווקים את עצמם באינטרנט. אמרתי לו שבנוסף לקידום האורגני אנחנו הולכים להרים לו קמפיין אדוורדס אגרסיבי. הלקוח נלחץ טיפה והתחיל לתת לי הוראות לקמפיין דוגמת שקליק לא יעלה מעל שקל ושתהיה מגבלת תקציב לכל הקמפיין וכו". אמרתי לו שבשעה שהתוכנית משודרת ועוד כשעתיים אחרי אני ממליץ לא להגביל את התקציב. הבטחתי שבאחריות אשרוף לו באדוורדס כמה מאות שקלים באותו היום אבל גם הבטחתי לו שזה ישתלם כי הוא יקבל לא מעט עבודה חדשה. וכך בדיוק היה.
ההודעה שהרסה לי את הערב
כ20 דקות לפני שידור התוכנית הפעלתי את קמפיין האדוורדס על הביטויים שרון מור, שרון מור אינסטלציה ושיפוצים, שרון מור – יצאת צדיק וכו". לקחתי בחשבון שייקח כמה דקות עד שהקמפיין יתחיל לעבוד ולהופיע בתוצאות בגוגל. בתחילת שידור התוכנית אני מקבל שיחת טלפון מהעובד שלי אלירן ריבר והוא בהיסטריה צועק לי בטלפון שאשנה בהול את שגיאת הכתיב שעשיתי במודעה. מסתבר שבמקום "יצאת צדיק" הקלדתי בטעות "יצאת דציק". אני בשיא הלחץ, למרות שאני יודע בוודאות שאסור לי להקשיב לאיש, תיקנתי את שגיאת הכתיב והתחלתי לחכות כשהקמפיין יאושר ויעלה מחדש לאוויר. אלא היו כמה דקות קשות של עצבים וריפרשים. מקש הF5 נשחק לחלוטין במקלדת. בסופו של דבר הקמפיין אושר ועלה. המדהים הוא שעוד לפני שהקמפיין אושר התחלתי לראות כניסות בזמן אמת בגוגל אנליטיקס. כלומר הקידום האורגני עבד נהדר! בשיא הגענו ל50 גולשים שגלשו באתר בו זמנים בכל העמודים שלו והיה מדהים לראות את זה. אתר חדש לחלוטין, עמודים שאונדקסו לפני שעה ויש באתר 50 גולשים אונליין שמשוטטים בכל העמודים, משאירים פרטים בטופס צור הקשר ומחייגים מהאתר ישירות ללקוח.
לסיכום אפשר להגיד שהקמפיין הצליח מעבר למצופה ממנו
הלקוח קיבל כמה מאות כניסות רלוונטיות לאתר החדש שלו, כמה עשרות טלפונים ומספר פניות דרך טופס צור הקשר, סגר מספר עבודות חדשות מאנשים שלא הכיר קודם לכן והכי חשוב רק יומיים אחרי שהאתר עלה לאוויר הוא מופיע בביטויים שמביאים עבודה בעמוד הראשון והשני בגוגל, הוא ממשיך לקבל תנועה ופניות ורואים באנליטיקס שהגולשים מגיעים לכל עמודי האתר.
כתבות נוספות:
כך תבדקו אם מקדמים לכם את האתר
השאירו תגובה
רוצה להצטרף לדיון?תרגישו חופשי לתרום!