פרסום צלפים או איך להביא תוצאות במינימום תקציב!

אחת האסטרטגיות הנפוצות של הפרסום הממומן בגוגל אדוורדס בהן אני משתמש ללקוחות קטנים היא "פרסום צלפים". אל תיבהלו זה מושג שטרם מוכר בתעשייה כך שלא פספסתם כלום. בכתבה זו אני הולך לספר לכם על השיטה.

מה ההבדל בין מג"בניק לצלף?

מג"בניק יורה מהמותן את כל מחסנית הכדורים. רובם לא יפגעו במטרה אבל יעשו המון רעש. הצלף יורה ירייה אחת שמביאה לפגיעה מדויקת – one shot = one kill. זו בדיוק השיטה שלי באסטרטגיית פרסום צלפים. המטרה שלי היא לשאוף להגיע למצב שכל קליק יביא להמרה.

מכירים את חוק פארטו?

גם בעסק שלי כ20% מהלקוחות הם הגורם לכ80% מההכנסות שלי. אבל גם לשאר הלקוחות (והם הרוב לצערי ולשמחתי) צריך לתת שרות ולהראות תוצאות. רוב הלקוחות מוגבלים בתקציב לפרסום ושיווק ודורשים לקבל כמה שיותר תוצאות בכמה שפחות הוצאה כספית.

אז איך אני עושה את זה?

1. אני משתמש בביטויים בהתאמה מדויקת בלבד. זה מגביל את כמות התנועה מצד אחד וממקד אותה מאוד מהצד השני.
2. אני מגדיר את מחיר הקליק לכל מילה באופן ידני. כך אני אף פעם לא מגיע לקליקים מאוד יקרים. בכל נישה יש מספיק מילים וביטויים שיביאו תוצאה בעשירית מחיר!
3. אני מגביל את ימי ושעות הפרסום. אם הלקוח שלי לא נותן שרות ולא עונה לטלפונים ומיילים בלילה ובסופי שבוע ברוב המקרים אין טעם שיופיע בשעות אלו.
התוצאה של שיטה זו היא שהלידים (פניות של לקוחות פוטנציאליים לגוף אותו אני מפרסם) מגיעים לאט אבל בזול והם מאוד ממוקדים.

אז למה גם האחרים לא עובדים כך?

הסיבה היחידה שעולה בראשי היא כסף! הרווח של אנשי אדוורדס הוא אחוז מהסכום שמשולם לגוגל אדוורדס. הסכום המקובל נע בין 15 ל25 אחוזים תלוי בסכום שמשולם לאדוורדס. כלומר אם הלקוח שילם לאדוורדס בחודש 3000 שקל וסוכם עם המפרסם שהוא מקבל 20% – שכרו יעמוד על 600 ₪ לאותו החודש. זה אומר שהאינטרס של המפרסם הוא שהלקוח יוציא כמה שיותר כסף לגוגל אדוורדס וכך הרווח שלו יעלה בהתאם.

אז מה? אני לא רוצה להרוויח?

אני מאוד רוצה להרוויח! אבל לא בעושק ולא מבלי להביא תוצאות ממשיות ללקוח. ויש גם הגיון כלכלי אחרי התאוריה שלי. אני מסתכל תמיד לטווח הרחוק. אם אצליח להביא ללקוח תוצאות בסכומים נמוכים אין סיבה שהוא לא יעלה את התקציב. הרי אם אפשר להביא יותר תוצאות ביותר תקציב למה לא לעשות זאת? מהצד האחר אם אתחיל בסכומים גבוהים בחודשים הראשונים מבלי להביא תוצאות ללקוח – רוב הסיכויים שהלקוח יפסיק לעבוד איתי וגם לא יחזור אלי בעתיד.

חשוב להבהיר:

שיטה זו מתאימה ללקוחות שהתקציב שלהם מאוד מוגבל והם לא חייבים תוצאות מהירות! אם מדובר בלקוח גדול שזקוק למספר המרות בכל יום ויש לו תקציב יחסית גבוהה יש להשתמש בשיטות פרסום אגרסיביות יותר ולבצע אופטימיזצייה מהירה תוך כדי התהליך.

בהצלחה! 🙂

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם:

מאמר שסוקר את כל סוגי הקמפיינים בגוגל אדוורדס

למה פרסום ממומן עדיף יותר לחנויות אינטרנטיות

איך לבנות דף נחיתה איכותי לגוגל אדוורדס