למה פרסום ממומן עדיף יותר לחנויות מאשר קידום אורגני או איך למכור מוצרים בשליטה?

כבעל חנויות בנישות שונות כבר הרבה שנים וכמקדם אתרים מושבע אני נתקל כל הזמן במצב הבא:
אני מקדם מוצר כזה או אחר עד לעמוד הראשון בגוגל והלקוחות מתחילים פה ושם להזמין את המוצר. לפעמים למרות שהמוצר נמצא גם במקום הראשון בגוגל בין הזמנה להזמנה יכול להיות פער של מספר ימים, לפעמים מספר שבועות, לפעמים מספר חודשים. כשמתחילים להזמין את המוצר באופן יחסית קבוע והוא מתחיל "לעוף" אני מבצע הזמנה של כמות מהמוצר הזה כדי שיהיה במלאי וכדי להוזיל את מחיר הרכישה וכך לתת שרות מהיר יותר ללקוחות ולהרוויח על המוצר עוד כמה שקלים. אחרי זמן מה המוצר יכול לרדת מהעמוד הראשון וצריך להשקיע מאמצים כדי לקדם אותו שוב. ובינתיים אני נשאר עם מלאי מאותו הפריט שיושב אצלי במשרד, תופס מקום והכסף שלי אי שם בחוץ אצל הספקים. למעשה במצב כזה אין לי שום שליטה באיזה מוצרים קונים ממני (יש לי אלפי מוצרים באתרי החנויות), כמה מהמוצר הזה קונים ממני וכמה אני מרוויח ממנו. עם הזמן המוצר יורד במחיר ואחר כך גם מתיישן ואף אחד כבר לא רוצה אותו כי יש מוצרים חדישים ומשוכללים יותר. ומה בסך הכל רציתי? לקנות בזול, למכור הרבה ולהתפרנס בכבוד!

זמן זה כסף, לכן אל תיבהלו לקנות בכסף את הזמן!

אחת הסיבות בגללן התחלתי לעסוק בקידום אתרים אורגני היא שכל פעולות קידום האתרים הן חינמיות. לא אפרט כאן את הפעולות שאני מבצע כדי לקדם אתרים בתוצאות האורגניות כי לא על זה המאמר אך אומר כי ההשקעה היחידה (או העיקרית) היא זמן העבודה שלי. עם הזמן הבנתי שלהוציא כסף זה לא חטא וזה אפילו חובה במידה וזה באמת מביא תוצאות. כשאני אומר תוצאות – אני מתכוון למכירות במקרה של חנות אינטרנטית. מכירות שיביאו לי הכנסות. השאלה היא מה הנוסחה שתבטיח לי או לכל בעל חנות אחרת שהם לא ישקיעו את הכסף שאין להם כדי לקדם מכירות ויחמירו את מצבם על ידי הפסד הכסף מבלי לקבל תוצאות?

אז מה הנוסחה שתביא לכם מכירות בחנות?

ראשית חשוב להדגיש כי המוצר שלכם חייב להיות באיכות גבוהה ומחיר המוצר חייב להיות הוגן. אחרת שום פעולת שיווק או פרסום לא תביא למכירת המוצר. הגולשים נוהגים לבדוק את המוצר שהם מחפשים במספר מקומות כדי לראות את איכות המוצר, את הפידבקים של רוכשים אחרים וכמובן את מחיר המוצר. גם האתר שלכם חייב להיות מהיר וידידותי לגולש כדי לאפשר חויית רכישה מהירה ונוחה לגולשים.

פרסום בגוגל אדוורדס

מרבית החיפושים באינטרנט מתבצעים בגוגל. כשגולש מחפש משהו הוא נכנס לרוב לגוגל ומזין בשורת החיפוש את מה שהוא מחפש. השימוש של גוגל לפעמים אף הרבה יותר רחב ממה שאנחנו מודעים. לדוגמה גוגל כרום – הדפדפן הנפוץ ביותר כיום – בעצם הוא הגוגל עצמו. כל  מה שתכתבו בשורת הכתובות URL, במידה ולא מדובר בכתובת URL מדויקת – יעבור לחיפוש הרגיל בגוגל. תנסו ותראו. אפשר גם לכתוב סתם ביטוי בעברית בשורת הכתובות ולהגיע לתוצאות של אותו הביטוי בגוגל. אז אם הרוכשים הפוטנציאליים שלנו מחפשים בגוגל למה שלא נפרסם שם? מה גם שמדובר בשיטת תשלום עבור כל קליק – ז"א שאם לא הקליקו עלינו אנחנו גם לא נשלם על זה.

איך נפרסם מוצר מסוים בגוגל אדוורדס?

נניח שאנחנו רוצים למכור מכונת תפירה ידנית ניצור בגוגל אדוורדס קמפיין בשם מכונת תפירה מכנית, נקים בתוך הקמפיין קבוצת מודעות בשם מכונת תפירה ידנית, בתוך קבוצת המודעות ניצור מספר מודעות עם מלל שיווקי שיספרו בקצרה על המוצר, יתרונותיו, אולי אפילו על מחירו. ונזין את מילות\ביטויי החיפוש הקשורים במוצר שלנו. כמובן שנגדיר את העמוד הזה כדף נחיתה אליו יגיעו הגולשים שילחצו על המודעה שלנו בגוגל. כך נעשה עבור כל מוצר. אגב ההמלצה לקמפיין עבור כל מוצר היא בגלל שניתן בין היתר לשלוט על תקציב הפרסום היומי רק ברמת קמפיין ולא ניתן לעשות זאת ברמת קבוצת מודעות במקרה ויצרנו קמפיין אחד לכל המוצרים שאנו רוצים לפרסם בחנות.

פרסום מוצרים בפייסבוק

אקדים ואומר כי במרבית הנישות שאני מקדם בהן לא ניתן לקבל תוצאות משביעות רצון בפייסבוק. לכן במידה ובחרתם בכל זאת את פייסבוק כפלטפורמה לפרסום ממומן – בדקו האם המוצר שלכם אכן מפורסם בפייסבוק על ידי אחרים. בפייסבוק יש מספר דרכים לפרסם מוצר. ניתן לפרסם את המוצר כפוסט בדף הפייסבוק העסקי שלכם עם קישור לעמוד המוצר בחנות (פוסט עם בוסט), ניתן לפרסם את המוצר כמודעה שמופיעה בקיר של הגולשים עם המילה sponsored או מודעה עם תמונה שמופיעה בצד ועוד דרכים שונות. אחד היתרונות שיש בפייסבוק זה נושא הקהלים. אתם כמפרסמים בוחרים לאיזה קהל יוצג הפרסום שלכם. מין, גיל, מצב משפחתי ועוד.

לסיכום

לפני תחילת פרסום המוצר תבדקו בדקו שהמוצר שלכם נדרש ושהמחיר שלכם טוב. תתחילו את הפרסום בקטן (בסכומים נמוכים), תבחנו את התוצאות. אם הפרסום לא עובד לאורך זמן וניסיתם את כל הטריקים – יכול להיות שאין דרישה למוצר שלכם או שיש בעיה בדף הנחיתה שלכם (הדף בו רוכשים את המוצר) או שהמחיר שלכם גבוהה מדי. איך תדעו? אם יש חשיפות ואין קליקים – נוסח המודעה לא מושך את הגולשים להקליק על המודעה או המוצר לא מעניין. אם יש חשיפה ויש קליקים ובכל זאת אין מכירות – המחיר שלכם גבוהה מדי או שיש בעיה טכנית בדף הנחיתה שמונעת מהגולש לבצע רכישה.

המטרה הסופית של כל התהליך הזה היא שרק המוצרים אותם בחרתם למכור יופיעו גבוהה בתוצאות בגוגל, יחשפו וימכרו לגולשים בשליטה.

בהצלחה!

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם:

מאמר שסורק את כל סוגי הקמפיינים בגוגל אדוורדס

איך לבנות דף נחיתה איכותי לגוגל אדוורדס

פרסום צלפים – איך להביא המרות בזול מגוגל אדוורדס

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *