איך מחשבים Kei בחקר מילות מפתח?

תשובה:

כל מקדם אתרים יודע שאחד מהשלבים הראשונים בתהליך קידום האתר הוא חקר מילות מפתח.

אחד מהפרמטרים של חקר מילות המפתח הוא Kei.

Kei (קיצור של Keyword Effectiveness Index) פירושו חישוב מידת היעילות של מילת החיפוש.

ה-Kei זוהי נוסחה המורכבת משני פרמטרים מתוך חקר מילות המפתח: מספר דפי התוצאות שהתקבלו בעבור הביטוי, ונפח החיפוש החודשי לאותו ביטוי.

עם חישוב ה-Kei אנו נקבל ערך מספרי כלשהו שבעזרתו נוכל לדעת עד כמה מילת החיפוש הספציפית תחרותית לעומת הביטויים האחרים מאותו החקר, כלומר נוכל לדעת אם יהיה קל יותר או קשה יותר לקדם ביטוי כזה או אחר לעומת ביטויים אחרים מאותו החקר בעזרת התוצאה שתתקבל בKei.

קידום אתרים

חישוב ה-Kei הוא פשוט במיוחד וניתן ללמוד אותו בכל קורס קידום אתרים, ובאתר שלנו גם כן.
כאמור, בתהליך החקר מילות מפתח יש למצוא קודם כל שני דברים עיקריים לכל ביטוי: מספר דפי התוצאות (כמות/מספר התוצאות של הביטוי בגוגל) ומספר החיפושים החודשיים לביטוי.
לאחר שסיימתם למצוא את הנתונים של מספר דפי התוצאות ומספר החיפושים החודשיים באתר לכל ביטוי, חשבו את ה-Kei באופן הבא:

(חיפוש חודשי)^2/(דפי התוצאות) = KEI
ובמילים אחרות, סכום החיפוש החודשי בריבוע, ואת התוצאה שתקבלו תחלקו במספר דפי התוצאות.

לאחר החישוב תקבלו תוצאה מסויימת. ככל שהתוצאה תהיה גבוהה יותר, כך יהיה לכם קל יותר לקדם את האתר.

הנתון הזה לעיתים מאבד טיפה מהדיוק וזאת עקב פעילות חריגה של ספאמרים וחיפושים שמבצעים מקדמי אתרים אחרים.

 

חשוב לזכור, תוצאה גבוהה ב-Kei עבור ביטוי מסויים היא תוצאה שטובה לקידום האתר, אך לעיתים אנו נבחר גם לקדם תוצאה שיצאה נמוכה, משום שהיא יכולה עדיין להיות טובה עבור סוג האתר שאותו אנו מקדמים, ולעיתים אנשים יחפשו את הביטוי הזה למרות שה-Kei יצא נמוך.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *