איך בודקים כמות חיפושים חודשית בחקר מילות מפתח?

תשובה:

 

חקר מילות מפתח אותו מבצעים מקדמי אתרים, מתבסס על מספר פרמטרים, אחד הפרמטרים שעל פיו אנו יכולים לדעת אם יש "ביקוש"  לביטוי המסויים אותו אנו רוצים לקדם הוא כמות חיפושים חודשית.

קידום אתרים

בכדי לבדוק את כמות החיפושים החודשית אתם צריכים לפתוח חשבון בGoogle Adwords. בכדי שתוכלו להשתמש בגוגל אדוורדס, תצטרכו כתובת ג'ימייל פעילה וכרטיס אשראי. בעבר היה כלי בשם כלי המילים של גוגל, הוא היה חופשי לחלוטין וכן הכניסה אליו לא דרשה שום דבר מיוחד, היה מספיק פשוט להקליק על כתובת הכלי והייתם מקבלים את כל המידע בחינם לגמרי. לאחר תקופת מה, גוגל הסירו את כלי המילים הנהדר והפשוט ובמקומו הקימו את הכלי איתו אנחנו עובדים גם היום, כלי מתכנן מילות המפתח. הפעם גוגל הכניסו את הכלי לתוך מערכת הפרסום שלהם, הגוגל אדוורדס. וכדי להיכנס למתכנן מילות המפתח היה צורך בתיבת גוגל (למשל גימייל) ובהקמה די פשוטה וחינאמית לחלוטין של מערכת הפרסום גוגל אדוורדס, פחות או יותר בלחיצת כפתור. בשנת 2016, גוגל החליטו להקשות עוד יותר על מקדמי האתרים והתחילו להכריח את המשתמשים במערכת להזין פרטי כרטיס אשראי כבר בהקמת חשבון גוגל אדוורדס. אך עדיין היה קישור קטנטן, כמעט בלתי נראה, שאפשר לדלג על שלב הזנת כרטיס האשראי. ומתכנן מילות המפתח המשיך לעבוד כרגיל. בשלב הבא גוגל התחילו לתת נפחי חיפוש לא מדויקים למי שלא הזין כרטיס אשראי בחשבון האדוורדס. למשל במקום שיגידו שנפח החיפוש החודשי הממוצע של ביטוי כלשהו הוא 590 חיפושים, גוגל אמרו שהנפח החיפוש הממוצע לאותו הביטוי נע בין 0 ל10000 חיפושים בחודש. זה כמובן מאוד הקשה על מקדמי האתרים להבין כמה חיפושים יש לכל ביטוי. הזנת כרטיס אשראי לתוך החשבון כמובן הייתה פותרת את הבעיה והתופעה הייתה בחלק מהחשבונות ולא בכולם. ב2017 הגיע עדכון נוסף ומעכשיו כבר לא ניתן ליצור חשבון גוגל אדוורדס מבלי להזין כרטיס אשראי. אם אתם רוצים ליצור חשבון גוגל אדוורדס אתם חייבים להכניס כרטיס אשראי. אבל אם אתם חושבים שזה יעזור לכם בחקר מילות המפתח אתם טועים 🙂 כדי לקבל את נפחי החיפוש אתם חייבים עכשיו חשבון אדוורדס פעיל. כלומר, לפחות קמפיין אחד שבאמת רץ. אחרת שוב תקבלו נפחי חיפוש לא מדויקים. הפתרון הוא להקים קמפיין על תקציב ממש ממש ממש נמוך, משהו כמו 5 שקלים בחודש (לא בטוח שהם יתבזבזו) ואז תוכלו סוף סוף לקבל את נפחי החיפוש של הביטויים.

אז אם יש לכם חשבון גוגל אדוורדס פעיל, או שאתם רוצים להקים אחד כזה, כנסו לגוגל אדוורדס בקישור הבא:
http://adwords.google.com

לאחר שנכנסתם למסך הראשי של גוגל אדוורדס, בתפריט העליון לחצו על כלים ולאחר מכן לחצו על מתכנן מילות המפתח. בעמוד שיפתח לכם לחצו על הצגת נתונים של נפח חיפוש ומגמות, בדיוק כמו בתמונה הבאה:

גוגל אדוורדס

 

ברובליקה שתפתח לכם, הכניסו את הביטויים עליהם תרצו לקבל את נפח החיפוש החודשי. במידה ויש לכם את הביטויים בקובץ אקסל או קובץ טקסט, תוכלו להעלות אותם ישירות מבלי להזין אותם אחד אחד. בסיום התהליך לחצו על קבל נפח חיפוש.

 

נפח חיפוש אדוורדס

לאחר מכן תגיעו למסך ובו תראו את תוצאות החיפוש. הנתונים שתראו במסך זה הם בעצם ממוצע החיפושים בכל חודש לביטוי המסויים.

בחלק העליון של המסך תראו גרפים. הגרפים מראים לכם כמה חיפושים היו בממוצע בחודשים ספציפיים לכלל הביטויים שרשמתם. הגרפים הללו מסייעים לנו בבדיקה של ביטוי בעונות מסויימות, לדוגמא הביטוי כמו "בריכת שחייה קיצית" יקבל יותר חיפושים בחודשי הקיץ החמים ולא בחודשי החורף.

חיפושים חודשיים באדוורדס

לבסוף, רשמו את כמות החיפושים החודשיים בחקר מילות המפתח שלכם. זכרו, חקר מילות מפתח טוב זה השלב הראשון של קידום האתר ואסור לדלג עליו או לחפף בו. הוא זה שיעזור לכם מאוד בקידום האתר.