מהן תגיות meta title description keywords?

תשובה:

תגיות הmeta title, description, keywords הינן תגיות המסייעות בקידום אתרים.

קידום אתרים

 

המטה הראשונה היא meta title – כותרת העמוד. תג זה רושמים בכדי לתאר בקצרה את התוכן של העמוד לגולשים ולמנועי החיפוש. בגוגל, הטייטל מוצג בשורה הראשונה של כל תוצאה (בכחול) כפי שתוכלו לראות מיד בתמונה, וגם בחלק העליון של הדפדפן שלכם. הטייטל צריך להיות מתאר, קצר ומשכנע, כזה שיגרום לגולש להקיש דווקא על האתר שלכם ולא על תשעת האתרים הנוספים שנמצאים בעמוד החיפוש בגוגל. תג זה צריך לתאר במספר מילים את הדף המסויים, או במקרה שמדובר בדף הבית עליו לתאר את האתר. רשמו טייטל נכון ומדויק אבל שלא יהיה ארוך מדי. טייטל ארוך מדי לא יוצג בשלמותו בגוגל. דוגמא למטה טייטל:

מטה טייטל

באתר זה, ניתן לראות שתגית הmeta title של דף הבית מתארת את עיסוק האתר. בנוסף גם שם האתר (שם המותג) נרשם גם הוא בתגית.

 

התגית השנייה היא meta description – תיאור העמוד. היא מוצגת כשורות שחורות בגוגל. תפקידה לתת תיאור (של שורה-שתי שורות) על מה שהגולש אמור לראות באותו הדף הספציפי. חשוב שהתיאור שרשום שם יהיה תיאור שיזמין את הגולש להיכנס אל האתר. דבר חשוב נוסף הוא אורך הדסקריפשן, אסור שהוא יעבור את ה156 תווים, מכיוון במידה ותזינו תיאור ארוך יותר, הוא ייחתך ולא יוצג בשלמותו בתוצאות החיפוש. דוגמא למטה דסקריפשן:

מטה דסקריפשן

 

התגית השלישית היא meta keywords. שם בעצם יש לרשום את מילות המפתח אליהם מתייחס האתר או הדף הספציפי. בעבר כך גוגל שייכה אתרים לחיפוש, אך בעקבות ניצול לרעה של אנשים באפשרות זו, הודיעה גוגל כי היא איננה מתייחסת לתגית זו יותר. אולם היא עדיין סורקת את המילים שכתובות בקיוורדס, ודבר זה יכול בכל זאת לסייע לנו עם קידום האתר. חשוב בכל זאת לרשום את מילות המפתח בתגית זאת, משום שמנועי חיפוש אחרים כדוגמת בינג ויאהו עדיין מתייחסים לתגית זו, וכך האתר יכול להתקדם יותר בתוך החיפוש. תגית זו כאמור איננה נראית בעין לגולשי האתר, בשונה מהתגיות האחרות.

מטה קיוורדס