פרמטרים לדף נחיתה איכותי

במאמר הזה אתייחס בעיקר לפרסום ממומן בגוגל אדוורדס אך העקרונות והפרמטרים זהים גם לקידום האורגני בגוגל.

גוגל אדוורדס מודד מספר פרמטרים, לפיהם הוא מחליט מה ציון האיכות שהוא נותן לקמפיין. ככל שציון האיכות גבוהה יותר, כך המיקום של המודעה שלכם בגוגל יהיה גבוהה יותר, גוגל יציג את המודעות שלכם לעיטים קרובות יותר וגוגל אף מוכנים לקחת מכם פחות כסף עבור כל קליק.

המטרה של גוגל מאוד פשוטה

הם רוצים להיות מנוע החיפוש הטוב ביותר בעולם כדי שהלקוחות שלהם (הגולשים) יהיו נאמנים למנוע החיפוש ויחזרו שוב ושוב כדי לחפש רק בו ולא יפזלו למתחרים (לא שיש הרבה מתחרים שווים כרגע). לכן הם עושים הכל כדי להציג תוצאות איכותיות יותר ללקוחות שלהם. כדי להשיג את המטרה שלהם בחזית התוצאות האורגניות, הם "נלחמים" במקדמי האתרים שמגלים שוב ושוב פרצה כזו או אחרת שמאפשרת בעזרת מניפולציות כאלה ואחרות לטפס גבוהה בתוצאות החיפוש ומשכללים כל הזמן את האלגוריתם של מנוע החיפוש כדי שיהיה קשה יותר לרמות אותו. ובחזית הגוגל אדוורדס הם צדים את אותה המטרה על ידי מתן ציון איכות לקמפיין הממומן של המפרסם.

אחד הפרמטרים החשובים הוא דף נחיתה איכותי.

ראשית מה זה דף נחיתה?

דף נחיתה זה הדף שהגולש מגיע אליו כשהוא לוחץ על המודעה בגוגל. נניח שהגולש חיפש בגוגל את הביטוי "טכנאי מחשבים בתל אביב" וקיבל את המודעה הבאה:

צילום מסך של מודעה ממומנת בגוגל

בלחיצה על המודעה הוא יכנס לדף נחיתה כלשהו או לאתר של המפרסם.

מה ההבדל בין דף נחיתה לבין אתר?

למעשה דף נחיתה זה אתר קטן. ההבדל בין דף הנחיתה לאתר רגיל הוא שבדף הנחיתה אין תפריטים ואין לגולש לאן "לברוח" מהדף. ככה ממקדים את הגולש לביצוע "המרה", כלומר, נותנים לגולש רק אפשרות אחת או שתיים. או לצלצל (במידה ויש מספר טלפון באתר) או לשלוח את הפרטים שלו לבעל האתר כדי שבעל האתר יחזור אליו או יתחיל לשלוח לו מיילים עם חדשות ועדכונים (רשימת תפוצה). אופציה נוספת היא קבלת מוצרים דיגיטאליים דרך המייל. כל זה כבר תלוי במטרת הקמפיין, במאמר זה נדון בפרמטרים שאם נשמור עליהם, גוגל ייתן לדף הנחיתה שלנו ציוני איכות גבוהים ובהתאם לזה גם מיקום המודעה שלנו יהיה גבוהה יותר, המודעות שלנו יוצגו לעיטים קרובות יותר ואנו נשלם פחות כסף לכל קליק.

אז מבחינת גוגל, אתר ודף נחיתה זה בדיוק אותו הדבר והוא בודק את אותם הפרמטרים גם בדף הנחיתה וגם באתר אליו מופנה הגולש כאשר הוא לוחץ על המודעה. ואילו מבחינה שיווקית, אתם תחליטו האם להפנות את הגולש לאתר או לדף נחיתה. בכל אופן הפרמטרים  עליהם אכתוב כאן זהים גם לאתר וגם לדף הנחיתה.

אז מה זה דף איכותי מבחינת גוגל?

  1. הדף חייב להיטען מהר ככל האפשר. אם דף הנחיתה נטען לאט, זה פוגע בחוויית הגולש ומבחינת גוגל, דף שנטען לאט זה דף לא איכותי כיוון שהוא פוגע בחוויית הגלישה של הלקוחות שלו. רצוי מאוד שדף הנחיתה יטען בפחות מ3 שניות. הסבלנות של הגולשים הולכת ויורדת בנושא זמני הטעינה ואם זה ייקח יותר זמן, הגולשים לא ימתינו ופשוט ינטשו למתחרה שלכם. ככה אתם מפסידים פעמיים: גם הקמפיין שלכם נפגע וגם הגולש לא מבצע אצלכם המרה.לרוב, דף הנחיתה נטען לאט בגלל שיש בו תמונות מאוד כבדות. תבדקו את משקל התמונות לפני שאתם מעלים אותן לדף הנחיתה ותקטינו את המשקל ככל הניתן מבלי לפגוע באיכות התמונה. בעיה נוספת היא בעיה בשרת. לפעמים בגלל שרת איטי, זמן הטעינה גבוהה. במקרה כזה, אין ברירה אלא לעזוב את השרת הזה ולעבור לשרת מהיר יותר.

איך תבדקו את זמן הטעינה של דף הנחיתה ואת הבעיות שקשורות למהירות?

אני ממליץ על שני כלים:

כנסו לכלי, תזינו את כתובת הURL של העמוד, לחצו על "נתח" ותעברו בשתי הלשוניות: "נייד" ו "מחשב שולחני". אם הציון מעל 85 והצבע ירוק אז אתם בסדר. אם אתם באדום – תבדקו אם אין הערה של "קצר זמן תגובת שרת" אם כן הבעיה היא בשרת. עדיין יש לבדוק את משקל התמונות שבדף כיוון שיכולה להיות בעיה גם בשרת וגם התמונות יכולות להיות כבדות.

הכלי יראה לכם את זמן הטעינה של הדף בשניות וגם יצביע על בעיות. בפינגדום למשל ניתן לסנן את הרכיבים לפי הגודל, לצורך העניין מהכבד ביותר ומטה. ככה נגלה את התמונות הכבדות ונדע מה צריך להקטין. כך תעשו את זה: אחרי שהזנתם את כתובת העמוד שברצונכם לבדוק ולחצתם על כפתור הSTART TEST, הכלי עיבד את הדף במשך כמה שניות, תגללו קצת למטה עד לחלק של
File requests ובשדה של SORT BY תבחרו בFILE SIZE. זה יסנן את הקבצים לפי הגודל מהכבד ביותר למעלה לקל ביותר למטה.
ראו צילום מסך:

מיון שאילתות לפי משקל בפינגדום

 

 

  1. הדף חייב להיות בנוי מטקסט חי ולא רק מתמונות

כאשר דף הנחיתה בנוי מתמונה, יכולות להיות שתי בעיות:

א. לרוב, אם כל הדף בנוי מתמונה, סביר להניח שהוא יהיה כבד מאוד וזמן הטעינה יפגע.

ב. הבעיה הקריטית יותר היא שגוגל לא יודע לקרוא את הטקסט שכתוב על התמונה וכיוון שגוגל מחפש רלוונטיות בין מילת המפתח, למודעה ולדף הנחיתה, הוא לא מוצא את מילת המפתח בדף הנחיתה בגלל שהדף בנוי מתמונה ומבחינתו אין שום רלוונטיות בין מילת המפתח והמודעה לדף הנחיתה אליו מופנה הגולש מהמודעה. כאמור, אם אין רלוונטיות טקסטואלית, ציון האיכות יורד, המיקום של המודעה שלכם בתוצאות של גוגל יורד, המודעה תוצג על ידי גוגל לגולשים לעיטים רחוקות יותר והמחיר שתשלמו לכל קליק יהיה גבוהה יותר.

איך לבדקו אם הדף בנוי מטקסט חי?

  • תעמדו על הטקסט בתוך דף הנחיתה, לחצו על הכפתור השמאלי בעכבר ואל תעזבו אותו, תגררו את העכבר על פני הטקסט ותראו אם הטקסט מסומן בצבע שונה (לרוב הוא יצבע בצבע כחול).
  • בדיקה נוספת: תעמדו בתוף דף הנחיתה, לחיצה אחת על הטקסט בתוך הדף עם הכפתור השמאלי של העכבר, כעט לחצו במקלדת יחד על הכפתורים CTRL והאות A. זה אמור לסמן את כל הטקסט שיש בדף.
  • הבדיקה הבטוחה ביותר היא בדיקת קוד הדף כיוון שגוגל קורא את הקוד. במידה ואתם גולשים בדף עם דפדפן הכרום, תעמדו בתוך דף הנחיתה, לחיצה אחת על הכפתור השמאלי בעכבר, עכשיו לחצו במקלדת יחד על הכפתורים CTRL והאות U. כעט תקבלו את קוד העמוד. אל תיבהלו, תעברו עם העיניים לאט לאט מלמעלה למטה ותראו אם הטקסט שיש בדף הנחיתה מופיע גם כאן. במידה וכן – מזל טוב, הדף מכיל טקסט.
  1. הדף חייב להיות מותאם לכל גדלי המסכים ובעיקר לסמארטפונים.

ישנן מספר שיטות להתאים את הדף למובייל. מדובר בעבודה של תכנות. העבודה שלנו, הקמפיינרים, היא לגלוש לדף אליו אנחנו מפנים את הגולשים מהסמארטפון ולבדוק שהדף נפתח באופן תקין, מהיר ונוח ואין צורך להשתמש בזום ולהזיז את המסך ימינה ושמאלה (רק למטה ולמעלה).

מספר טיפים נוספים לדף נחיתה איכותי שיביאו סיכוי גבוהה יותר להמרה

  1. אל תשתמשו בהגזמה בצבעים מזעזעים כמו אדום ושחור ובאותיות ענקיות והמון סימני קריאה. זה יכול להפחיד, להגעיל ולהרתיע את הגולש ולגרום לו לצאת מהדף.
  2. תבדקו שהדף שלכם נפתח באופן תקין במספר דפדפנים שונים ובמספר טלפונים וטאבלטים. חבל להפסיד גולשים שנכנסו מדפדפן ו\או מכשיר שונה משלכם והדף לא נטען להם באופן תקין והם עזבו ולא ביצעו רכישה או הרשמה.
  3. תשקלו טוב טוב את המסרים שאתם מעבירים בדף. אל תלחצו יותר מדי על הגולש. טקסט יותר מדי שיווקי יכול להרתיע את הגולש, הוא ירגיש שמוכרים לו בכוח. אנשים אוהבים לקנות לבד ולא שמוכרים להם, גם אם הם צריכים את המוצר או השרות שלכם.
  4. אל תתנו לגולש לברוח מדף הנחיתה. אל תשימו בדף הנחיתה תפריט, קישורים שונים שיוציאו את הגולש מדף הנחיתה בלי שהשאיר את הפרטים שלו, אל תשתלו קישורים או וידגטים של הרשתות החברתיות. תשאירו את הגולש ממוקד למטרה שלכם. והמטרה שלכם היא אחת: שישאיר את הפרטים שלו בדף הנחיתה שלכם. אחרי שהגולש ישאיר את הפרטים שלו אצלכם, תעבירו אותו לדף התודה ושם כבר תיתנו לו פרטים נוספים כמו כפתור לדף הבית של האתר במידה ויש לכם, הפניה לעמוד הפייסבוק שלכם וכו"
  5. חוויית הגולש שגולש ממובייל שונה לחלוטין מחוויית אותו הגולש בדיוק שיושב בניחותא במשרד או בבית במחשב השולחני שלו. זמן הגלישה במובייל הרבה יותר קצר מזמן הגלישה דרך המחשב. לפי מחקר שערכו גוגל בשנת 2016, בעלי הטלפונים "נוגעים" בטלפון כ150 פעם בממוצע ביום! תחשבו על המספר המפלצתי הזה. כמה פעמים ביום אתם "מציצים" בסמארטפון למספר שניות?וכיוון שזמן הגלישה בסמארטפון הרבה יותר קצר מזמן הגלישה דרך המחשב, תשקלו להפנות את הגולשים שגולשים דרך הסמארטפון לדף אחר, שונה מהדף אליו אתם מפנים את הגולשים מהמחשב, לדף קצר יותר כדי שהגולש יקלוט את המסר בפחות זמן.

במסך יצירת מודעה חדשה או עריכה של מודעה קיימת בגוגל אדוורדס יש מקום בו ניתן להכניס כתובת URL שונה עבור הגולשים שיגיעו למודעה שלכם דרך המובייל, כפי שניתן לראות בצילום המסך הבא:

כאן תזינו כתובת URL לדף ייעודי למובייל

6. בדפי המובייל, לטובת האנשים עם אצבעות שמנות, תבדקו שהרכיבים בדף לא יושבים קרוב מדי אחד לשני כדי שלא יקרה מצב בו הגולש מתכוון ללחוץ על משהו אחד ובטעות לוחץ עם משהו אחר כי זה קרוב מאוד. זה פוגע בחווית הגולש.

7. בדף שמיועד למובייל: אם יש לכם שדה למספרים, כמו מספר תעודת זהות או מספר טלפון, תוודאו שבלחיצה על השדה נפתחת מקלדת של מספרים גדולים ולא המקלדת הסטנדרטים של הסמארטפון בה קשה מאוד להקיש על מספרים כיוון שהם קטנים מאוד. דוגמה מעולה בצילום מסך הבא:

שדה למספרים פותח מקלדת של ספרות גדולות

אז לסיכום:

דף קל משקל שנטען מהר כדי לא להבריח גולשים חסרי סבלנות, דף טקסטואלי שגוגל ידע לקרוא ולמצוא רלוונטיות טקסטואלית בן מילת המפתח והמודעה לדף עצמו, דף שנפתח טוב בסמארטפונים, צבעים סבירים, מסר נחמד ולא מלחיץ מדי ותשקלו שימוש בדף נפרד, קצר ונוח יותר עבור הגולשים שהגיעו ממובייל.

 

בהצלחה!

המאמר נכתב על ידי לאון דייטש, קמפיינר מוסמך גוגל אדוורדס, ייועץ ומרצה.

מאמרים נוספים שקשורים לפרסום ממומן בגוגל:

מאמר שסוקר את כל סוגי הקמפיינים בגוגל

למה פרסום ממומן עדיף יותר לחנויות

איך לעשות קמפיין מאוד מדויק שיבזבז מעט כסף בגוגל אדוורדס

 

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *