כך תשחזרו אתר שהיה קיים פעם

Best-SEO

והנה המקרה שקרה לי לאחרונה:
פנה אלי לקוח שעקב חילוקי דעות על חברת הקידום הקודמת, מחקה חברת הקידום את האתר של הלקוח לחלוטין וכן דאגה להסיר אותו לחלוטין מגוגל.

יש פתרון גם לזה

קיבלתי לידי מצב שבו למעשה יש לי רק את הדומיין וגם זה אחרי קצת עבודה של שליחת פקסים לרשם הדומיינים עם בקשות של שינוי מנהל דומיין מהחברה הקודמת על שמי. כשקיבלתי את הדומיין לידי קיבלתי את ההחלטה לשחזר את האתר הישן. הלקוח אגב הציע להקים אתר חדש על דומיין חדש.

החלטתי להקים את האתר מחדש ולעשות ניסוי שהצליח בגדול

ראשי הפניתי את שרתי הDNS (בניהול הדומיין) לאכסון החדש כדי להתקין שם את המערכת.
שנית התקנתי וורדפרס, חיברתי אותו לגוגל אנליטיקס, לכלי מנהל האתרים, יצרתי מפת אתר XML בתוסף SEO של יואסט והגשתי אותה לגוגל באמצעות כלי מנהל האתרים.
לאחר מכן נכנסתי למגסטיק והפכתי את הדומיין של הלקוח שלי לVerified Domain – פונקציה נהדרת אגב שמאפשרת לכם בגרסה החינמית של מגסטיק לקבל את כל הנתונים על הדומיין שלכם.
התחלתי לחפש במגסטיק ובכלים נוספים את הקישורים שמפנים לאתר שלא קיים יותר. מה זה נתן לי אתם שואלים? זה נתן לי את כתובות הURL של הדפים הישנים שהיו קיימים באתר לפני שמחקו אותו! וזה הדבר הכי חשוב בכל התהליך שלי. בלי זה לא הייתי מגיע לתוצאות הפנטסטיות שהגעתי אליהן!

אחרי שהייתה לי רשימה מסודרת של כל (או רוב) כתובות הURL של הדפים באקסל

נכנסתי לארכיב והקשתי את כתובת הדומיין. קיבלתי את האתר הישן עם תפריט שהוביל אותי לחלק מהדפים שהיו באתר הישן. התחלתי לגלוש באתר הישן, להעתיק את כתובות הURL של הדפים ולבצע העתקה של התכנים שהיו בדפים הישנים. במקביל היה פתוח האתר החדש שהקמתי על וורדפרס בו פתחתי כל פעם דף חדש מקבים לזה שמצאתי בארכיב. לדפים החדשים העתקתי את התכנים מהדפים הישנים. כמו כן היה פתוח לי דף אקסל עם לשונית חדשה בשם 301 שפתחתי – לשם כתבתי את הכתובות הישנות ואת הכתובות החדשות של העמודים שהצלחתי להציל. כשסיימתי, התחלתי להזין לארכיב את כתובות הURL שמצאתי בקישורים חיצוניים שנכנסו לאתר הישן שמצאתי במגסטיק ובכלים נוספים. כך הגעתי גם לתכנים של העמודים שלא הופיעו בתפריט האתר ושחזרתי גם אותם.

כשכל הדפים היו במערכת החדשה

 התחלתי לבצע הפניות 301 מהכתובות הישנות לכתובות החדשות וכך הצלתי את וותק העמודים ואת הקישורים שמפנים לאותם העמודים. תוך יום או יומיים כבר הייתי ראשון בשם המותג והמיקומים בביטויים המרכזיים החלו לחזור לאט לאט.
במקביל התחלתי לקבל נתונים מכלי מנהל האתרים של גוגל. מה שעניין אותי זה עמודי 404 שהוא הציג לי בשמחה. אותם בחנתי בארכיב, את האיכותיים שבהם הקמתי מחדש במערכת החדשה וביצעתי הפניות 301 מהכתובות הישנות לחדשות. ועמודים שנוצרו באופן אוטומטי וסתם דברים שהתאנדקסו הפניתי לעמודים הרלונטיים הקיימים. כך שלמעשה שחזרתי את כל האתר ברמת כתובת הURL, הקישורים המופנים לעמודים אלו ואף לתוכן שהיה בעמודים כולל התמונות.

שלב הבא בעבודת הקידום של האתר

בשלב הבא אני הולך להעשיר את התוכן הדל שיש בחלק מהדפים, לבצע אופטימיזציית תוכן ברמת הטייטלים, הדסקריפשנים, כותרות H, מטות קייוורד לטובת מנועי חיפוש נוספים, אלטים וטייטלים לתמונות, לבצע אופטימיזציית מבנה האתר ברמת תפריטים כדי שיהיה קל ופשוט להגיע לכל פיסת אינפורמציה באתר, לבנות קישורים פנימיים בתוך האתר ולבחון אילו קישורים חיצוניים נכנסים להסיר.

ובשלב מאוחר יותר

כשאסיים את המאסה הגדולה של העבודה, אטפל בגרפיקה של האתר ובחוויית הגולש, אזין לאתר תכנים חדשים ואיכותיים, אפתח ערוץ יוטיוב שבו אזין סרטונים (יש המון חומר לצלם בעסק הזה שהלקוח ישמח לספק לי) כשאת אותם הסרטונים מהערוץ אזין גם לאתר. וכמובן אפתח ואנהל עמודים עסקיים ברשתות החברתיות הנפוצות.