איך רשתות חברתיות תורמות לקידום אתרים
לקוחות רבים המחפשים שירות קידום אתרים מעוניינים לקבל במקרים רבים גם קידום ברשתות חברתיות כמו הפייסבוק, גוגל+ וטוויטר. יש שמועה שאומרת כי סיגנלים מרשתות חברתיות תורמים במידה רבה לקידום החל מרמת הקישור הנכנס ועד למיתוג החברה וכי הסיגנלים מהרשתות החברתיות ישפיעו יותר ויותר על קידום האתר בעתיד הקרוב. כדי לקבל חשיפה מרבית ברשת, ועל מנת למקסם את יעילות עבודת ה SEO, חשוב להשקיע בקידום האתר ברשתות חברתיות.
הטמעת הרשתות החברתיות באתר:
• תיבת עוקבים – שלבו במקום בולט (אך כזה שלא יפריע) את תיבת העוקבים אחריכם ברשתות החברתיות. אחת השיטות לעשות זאת היא באמצעות סליידר צדדי. כך אנשים יוכלו לראות כמה אנשים עוקבים אחרי האתר שלכם בפייסבוק וגוגל +, ואם גם החברים שלהם עוקבים אחרי האתר שלכם. חשוב להימנע מקניית לייקים מזויפים לפרופיל פייסבוק כיוון שאפשר לגלות זאת בקלות וזה לא משדר אמינות. עדיף 100 לייקים אורגנים מ 1000 לייקים מזויפים.
• לייק, ציוץ ו 1+: כדי שיעקבו אחריכם, ספקו לגולשים גישה נוחה ופשוטה ללחוץ על הכפתורים הללו. חשוב שיהיה אפשר לעשות לייק, 1+ וציוץ כבר בדף הבית. כמו כן רצוי שלכל דף תהיה האופציה הזו כי כל לחיצה מקבלת שיתוף בפרופיל האישי של הלוחץ והיא נחשפת לחבריו.
כמו כן חשוב שתהיה אופציה לשיתוף המאפשרת לגולש לכתוב משהו בנוסף לשיתוף עצמו. סתם שיתוף דף כלשהו מתוך האתר בלי דברים המגבים אותו ע"י המשתף, וללא כותרת טובה שווה פחות מאותו השיתוף עם הערות המשתף.
אפשרות להגיב דרך פייסבוק
אנשים התרגלו לקבל לייקים והתראות על טוקבקים. לכן הרבה יותר קל לגרום לאנשים להגיב אם משלבים אפשרות לעשות זאת בפוסט דרך הפייסבוק ולא באמצעות התגובות הרגילות באתר. במקרים רבים, על המשתמש להירשם לאתר כדי להגיב או להזדהות בצורה כלשהי. פעולה זו גורמת לרוב האנשים לוותר ולכן נוח יותר לעשות זאת דרך הפייסבוק. תגובות מרובות יכולות ליצור באז סביב האתר.
אוטורשיפ דרך גוגל+
אופציה זו מאפשר למתג את הלקוח כבר בתוצאות החיפוש, כך שתמונת בעל הפרופיל מופיעה לצד התוצאות וכן שמו וקישור לפרופיל שלו בגוגל +. התמונה שמופיעה לצד תוצאות החיפוש עוזרת להבליט את האתר במנוע החיפוש ותורמת להעלאת אחוז ה CTR (היחס בין כמות ההופעות של הדף בתוצאות לכמות ההקלקות על הדף). אתר עם תמונה ייחשב לאמין יותר בעיניי הגולש מאשר אתר נטול תמונה.
אז איך רשתות חברתיות תורמות בדיוק ל SEO?
אתר עם רשתות חברתיות מוטמעות בתוכו יוצר רושם אמין יותר על גוגל ועל הגולשים. הוא נחשב למושקע יותר וממותג. ואין ספק שבעניין המיתוג הדבר הכי טוב שיש להציע לגוגל+ הוא האוטורשיפ. יש הטוענים שלחיצה על כפתור ה1+ תורמת ישירות ל SEO. מצד שני מקדמים רבים טוענים שאין לכך השפעה ממשית. בכל מקרה זה בטוח לא מזיק.
קישורים
קישורים מרשתות חברתיות מועילים לקידום במיוחד כאשר מדובר בפרופיל עסקי. כמו כן כאשר מקדמים את דף הפייסבוק בצורה נכונה הוא יכול להופיע גם בתוצאות החיפוש בדף הראשון. יש הטוענים שבתקופה האחרונה זה קורה עם יותר ויותר פרופילים עסקיים של פייסבוק למרות שגוגל היא מתחרה של פייסבוק.
הורדת אחוזי הנטישה מהאתר
כאמור, כאשר ישנה אפשרות להגיב דרך הפייסבוק בתוך האתר, זה גורם לגולש להיות מעורב יותר וכך הוא נשאר זמן רב יותר באתר ומבצע פעולות באתר. פעולות אלו מורידות את אחוזי הנטישה מהאתר. אתרים עם אחוזי נטישה גבוהים עלולים לרדת בדירוג.