פייסבוק – רשת חברתית מספר אחת בעולם!
למרות הירידה בקרב המשתמשים הצעירים, פייסבוק היא עדיין הרשת החברתית המובילה. הסיכוי שאי פעם מישהו יקים רשת חברתית יעילה ופופולארית יותר נראה די קלוש, אולם כבר היו דברים מעולם. מעל למיליארד משתמשים פעילים רשומים בפייסבוק. היא החלה את דרכה כרשת שנועדה לעזור לסטודנטים לתקשר באוניברסיטה, לאחר מכן היא הפכה לנחלת הכלל וכיום היא מקבלת פן שיווקי גדול יותר ככל שעובר הזמן גם בפרופילים האישיים. למה? כי אם אתם רוצים שסטטוס כלשהו יגיע לכמה שיותר חברים (כולל חברים של חברים) יש לכם אפשרות לשלם על כך.
פרופיל אישי בפייסבוק
יש כאלה שמשתמשים בפייסבוק לעיתים רחוקות, יש כאלה שנכנסים אליו כל חמש דקות ויש כאלה שמסונכרנים עם פייסבוק כל הזמן במספר מכשירים (כולל הטלפון הצמוד לגף האדם 24/7/365). פייסבוק יכול להיות כלי ממכר והשימושים בו רבים. דרך הפרופיל האישי ניתן לשלוח ולקבל הודעות, לשתף סטטוסים, כתבות, תמונות, להגיב האחד לשני ועוד. כדי לבנות פרופיל אישי טוב, רצוי להשקיע בתמונת פרופיל איכותית וגם בCover יצירתי. רוב המעסיקים יבדקו את הפרופיל האישי של המועמד לעבודה לפני שהוא יגיע לראיון כך שזה חשוב. מצד שני לאנשים רבים חשוב לשמור על פרטיותם כך שהם מגבילים את הגישה אליו למי שלא נמצא ברשימת החברים שלהם. ניתן דרך הגדרות הפרטיות להגביל את הפרופיל החל מרמת התמונה ועד לפרופיל כולו.
פרופיל עסקי \ דף עסקי בפייסבוק
בעלי עסקים רבים שאינם מבינים כיצד הרשת עובדת וכיצד צריך לפעול נכון בצורה שיווקית משתמשים בפרופיל אישי כפרופיל עסקי. זאת לא רק טעות שיווקית אלא גם מעשה אסור מבחינת פייסבוק. על פי ההנחיות אסור לנהל פרופיל עסקי דרך פרופיל אישי. אז בין אם יש לכם עסק קטן או רשת חנויות – רצוי לפתוח דף עסקי בפייסבוק. אפשרויות השיווק דרכו הרבה יותר טובות ויעילות. במראה שלו הוא דומה לפרופיל אישי אך יש בו פונקציות רבות אחרות כמו דירוג גולשים, כתובת, שעות פעילות ועוד.
קידום ממומן בפייסבוק
בגוגל הלקוחות מחפשים את העסק. בפייסבוק זה עובד הפוך. בעזרת קידום ממומן, בזמן שהלקוחות נמצאים בפייסבוק, פרסומות מהדף העסקי מופיעות בפיד של הגולש או כמודעות בצד.
מכיוון שמדובר בקהל יעד גדול מאוד, יש לבדוק את השטח לפני שמבזבזים תקציב גדול על קמפיין ממומן:
• בדיקת כדאיות פרסום – לא לכל עסק פרסום בפייסבוק עובד. בעוד שקידום אתרים אורגני מצליח, קידום ממומן לאותו העסק בפייסבוק יכול שלא לעבוד. התייעצו עם מומחה פייסבוק לגבי הכדאיות או הריצו קמפיין ניסיוני בתקציב נמוך.
• הגדרת מטרה: לפני שאתם יוצאים לדרך עליכם להגדיר קודם כל את המטרה – האם אתם רוצים לייקים לדף או להשיג יותר גולשים לאתר. בהתאם לכך יש לבנות את הפוסטים ולמעשה את כל קמפיין הפרסום..
• איכות ולא כמות – אל תפריזו בשימוש בפייסבוק גם כאשר הקמפיין לא ממומן. פוסט כל שעה יכול לגרום את ההפך מהרצוי ולגרום לגולשים להסיר את הלייק מהדף ולא לעקוב אחרי הדף יותר.
• להגדיר קהל יעד – לא משנה אם הקצבתם 100 דולר או 10,0000 דולר, אם לא תגדירו קהל יעד הקמפיין עלול להיכשל. הגדירו אותו לפי גילאים, מין תחומי עניין וכל אפשרות אחרת הניתנת להגדרת הקמפיין.
• פוסטים אפקטיביים – הימנעו ממגילות, קלישאות וכתיבה גנרית בפוסטים. הקפידו על פוסטים קצרים וממוקדים הכוללים תמונה ו/או לינק לאתר שלכם.
• למצוא את הזמן הנכון – לכל נושא יכולה להתאים שעה אחרת. אין טעם לפרסם פוסטים בשש בבוקר למשל. כמו כן, לא כל מי שעובד נמצא מול המחשב ולכן הרבה פרסומים יכולים לעבוד טוב יותר אחרי שש בערב.
• פרסום למובייל – מפרסים אפליקציה? רצוי למקדם את הפרסום למובייל מאשר למשתמשי המחשב הרגילים על מנת שיכולו להוריד אותה באופן מידי.
Best-SEO – מספקת שרותי יצירת דפי פייסבוק לעסקים, ניהול דפי פייסבוק עסקיים וקמפיינים ממומנים בפייסבוק.