Google Analytics

Google Analytics או בעברית גוגל אנליטיקס
אחד הכלים החשובים ביותר אם לא החשוב מכולם.

תארו לעצמכם שמושיבים אתכם על כיסה הנהג, קושרים לכם את העניים ואומרים לכם: סעו!
אתר אינטרנט בלי גוגל אנליטיקס זה בערך כמו לנהוג את הרכב עם עניים עצומות.

בכלי ניתן לראות כמה אנשים נכנסו לאתר שלכם, מאיפה הם הגיעו לאתר שלכם, האם הגיעו מחיפוש אורגני בגוגל או במנוע חיפוש אחר? האם הם הגיעו ממייל שמישהו שלח למישהו אחר? האם נכנסו בכניסה ישירה לאתרכם? מה בדיוק הם חיפשו, איזה ביטוי, אילו מילים? ניתן אפילו להגדיר יעדים ולראות האם הגולש הגיע וביצע את התהליך כפי שתכננתם אותו או שהוא התייאש ועזב באמצע. כמה זמן הגולש ביקר באתר? ניתן אפילו לראות מי נמצא באתרכם אונליין ובאילו עמודים הוא גולש ממש עכשיו!

אז למה חשוב שיהיה לנו גוגל אנליטיקס באתר?
אתם מבצעים פעולה מסוימת כדי לקדם את האתר. לא משנה מה היא לצורך העניין. אתם יודעים שיש נניח 100 כניסות לאתר שלכם בכל חודש. אגב בלי גוגל אנליטיקס לא ניתן באמת לדעת כמה כניסות יש לאתר. אחרי תקופת מה אתם רוצים לראות האם הפעולה שעשיתם הייתה כדאית ויעילה. אתם נכנסים לכלי ובודקים האם יש יותר כניסות ממה שהיה לפני הפעולה.

אם היו נניח 100 כניסות ועכשיו יש 1000 כניסות – פעולות הקידום שעשיתם עבדו נהדר! עכשיו נניח שאתם רוצים לקדם ביטוי מסוים באתר שלכם. נניח שאתם חנות וירטואלית שמוכרת נעליים לגברים בלבד. אתם נכנסים לכלי ובודקים מה הגולשים חיפשו כשהגיעו לאתר שלכם. האם הם חיפשו נעלי גברים? או שהם חיפשו נעלי ערב ורודות?
וזה מוביל אותנו לפרמטר הבא שנקרא אחוזי נטישה. או באנגלית bounce rate.

bounce rate – אחוז נטישה
זה פרמטר הרלוונטיות של האתר שלכם או של דף ספציפי באתר שלכם.
במקרה הראשון חיפשתי נעלי גברים והגעתי לאתר של נעלי גברים, אני נשאר באתר, קורא חומר, רואה תמונות וסרטונים על נעליים, מדפדף בעמודי האתר ובסוף התהליך קונה נעליים באתר או נרשם לרשימת תפוצה של חדשות האתר במייל. לא נטשתי את האתר, זה המקום שחיפשתי והחומר שחיפשתי היה בול בשבילי.

במקרה השני חיפשתי נעלי גברים והגעתי לאתר נוצץ שמוכר נעלי ערב ורודות לנשים. מה הפעולה שאני עושה? סוגר את הדף כיוון שהוא לא רלוונטי בשבילי ובשביל מה שחיפשתי. אחוז הנטישה במקרה הזה הוא 100%. אני לא מתקדם באתר, לא מדפדף, אני פשוט נוטש אותו מיד כי זה לא מה שחיפשתי.

אגב אם אחוז הנטישה באתר גבוהה – גוגל יפסיק להפנות אליו גולשים. מה הרעיון להפנות תנועה לאתר שכולם בורחים ממנו מיד? גוגל אומר דבר פשוט: אתר שטוב לגולש זה אתר שטוב לגוגל!

אובכן גוגל אנליטיקס מאפשר לנו לראות את אחוז הנטישה של כל ביטוי שהגולשים חיפשו. כך אני כבעל אתר יודע בדיוק מה לשפר באתר שלי כדי שגולשים רלוונטיים בלבד יגיעו לאתר, יישארו באתר ויקנו או יעשו כל פעולה אחרת שאני מתכנן שיעשו אצלי באתר.

איך מוסיפים גוגל אנליטיקס לאתר שלנו?
ראשית עלינו להיות בעלי תיבת GMAIL
כשיש לנו תיבה כזו יש להיכנס לגוגל ולכתוב בשורת החיפוש: google analytics. יש להיכנס לתוצאה הראשונה (בדקו שהיא נמצאת על הדומיין של גוגל), לבצע כניסה למערכת הגוגל אנליטיקס עם שם המשתמש וססמת הGMAIL שלכם, ללחוץ על כפתור “מנהל מערכת” או “admin” אם המערכת באנגלית, ללחוץ על +חשבון חדש ולהתקדם עם הממשק הפשוט והידידותי של המערכת.

חשוב לציין כי צריכה להיות לכם גישה לניהול ו\או אכסון האתר שלכם כי במהלך התהליך עליכם לשתול קוד שגוגל תיתן לכם בתוך עמוד מסוים באתר כדי לוודא שהאתר אכן שלכם ולא של מישהו אחר. באתרי וורדפרס יש מספר תוספים די פשוטים שעושים את העבודה בקלות מבלי התעסקות על קוד האתר.

בהצלחה!