שלום ונעים מאוד, שמי לאון דייטש!
אני עוסק בתחום האינטרנט משנת , 1996, אני בעל עסק עצמאי משנת 2001, קמפיינר מוסמך של גוגל אדס שעוסק ביום יום בפרסום ממומן בגוגל ״הנדס און״, בעלים של סוכנות פרסום גוגל בשם Best-SEO, בעלת תג של גוגל פרטנרס.
אני מציע ללקוחותי שרותי פרסום ממומן בגוגל הוגן ושקוף בעלות גלובלית וללא התחייבות לתקופת מינימום מצד הלקוח. אני לא גובה אחוזים מהתקציב של גוגל, ככה שאין לי שום אינטרס שהלקוחות יוציאו יותר כסף על פרסום ממומן בגוגל על מנת שגם אני אקבל יותר כסף עבור העבודה שלי. אני לא חושב שזה נכון והוגן כלפי הלקוחות ולכן אני גובה סכום קבוע עבור העבודה שלי.
למי מתאים פרסום ממומן ברשת החיפוש באמצעות גוגל אדס?
אם יש לכם עסק שמוכר שרותים או מוצרים נפוצים – כאלה שאנשים מחפשים בגוגל, פרסום בגוגל זאת השיטה שתביא לכם תוצאות באופן מהיר ומדויק.
היתרון של פרסום בגוגל, מלבד הדיוק של הפרסום והחשיפה רק לאנשים שמחפשים ספציפית את המוצרים והשרותים שאתם מציעים למכירה הוא שזה מאוד מדיד. ניתן לראות בדיוק כמה עולה לכם בממוצע כל כל קליק, כמה קליקים מביאים לפניית הלקוח הפוטנציאלי אליכם או במקרה של חנות אינטרנטית – כמה עולה לכם בממוצע כל מכירה. ולפי זה אפשר די מהר לראות האם הפרסום משתלם לכם או לא.
ישנן מספר שיטות של פרסום בגוגל, לדוגמה:
פרסום מדויק מאוד שחוסך לכם הרבה כסף אבל מביא את התוצאות הרבה יותר לאט. זאת עבודה הרבה יותר קשה לקמפיינר שבונה ומנהל את הקמפיין. בשיטה זו יש לבצע מחקר מילות מפתח מקיף מאוד ולפרסם ביטויים רלוונטיים בלבד במה שנקרא בשפה של גוגל התאמה מדויקת לביטוי.
והשיטה השנייה היא פרסום רחב יותר שמביא הרבה תוצאות ומאוד מהר אבל העלות לכל המרה הרבה יותר גבוהה, לפחות בתחילת הדרך, לעומת השיטה הראשונה כיוון שיש הרבה יותר תנועה וגם הרבה יותר קליקים על ביטויים פחות רלוונטיים, וגם העלות לכל קליק תיהיה הרבה יותר יקרה בהתחלה. עם הזמן אני מדייק את קמפיינים הללו כיוון שעם הזמן תיהיה לי מספק סטטיסטיקה על מה עובד ואפשר להשאיר ומה לא עובד ואפשר למחוק.
בשיחה עם לקוח חדש אני מתאים את הפרסום לתקציב של הלקוח ולמטרות שלו. אם לדוגמה התקציב של הלקוח מוגבל מאוד – אני אמליץ לו ללכת על השיטה הראשונה, אומנם התוצאות יגיעו יותר לאט אבל הן יהיו הרבה יותר מדויקות וגם יעלו הרבה פחות. לעומת זאת, אם הלקוח זקוק לכמה שיותר תוצאות בזמן הכי קצר והתקציב שלו מאפשר זאת – אמליץ לו ללכת על השיטה השנייה. כך הוא יקבל הרבה יותר תוצאות באותו הזמן אך במחיר יקר יותר בתקופה הראשונה עד שאדייק את הקמפיינים עם הזמן.
כמובן שיש עוד הרבה שיטות פרסום בגוגל דוגמת פרסום באנרים, פרסום רימרקטינג, פרסום ביוטיוב ופרסום מוצרים שניתנים לרכישה ישירה באתר חנות. על כל זה אני מדבר עם הלקוח בשלב התכנון של הפרסום שלו בגוגל.
למי השרות שלי לא מתאים?
השרות שלי לא מתאים לעסקים קטנים במיוחד עם תקציב דל לשיווק ובעיקר לעסקים שהמוצרים שלהם זולים ולא רווחיים במיוחד. אם אתם מוכרים מוצר שהרווח עליו הוא עשרות שקלים או מאות שקלים בודדות – כדאי לחפש אלטרנטיבות אחרות כיוון שסביר להניח שהפרסום יוציא מכם יותר כסף מהסכום שהוא יכניס לכם. לעומת זאת אם המוצר או השרות שלכם יכניס לכם אלפי שקלים ומעלה בכל עסקה ויש לכם תקציב של 10000 שקלים בחודש ומעלה לגוגל, בנוסף לעלות העבודה של ניהול הקמפיין – אשמח לעזור לכם באופן ההוגן, השקוף וללא התחייבות לתקופת מינימום מצידכם. למעשה ההתחייבות היא בכל פעם לחודש אחד בלבד. החלטתם להפסיק את הפרסום באמצע? אין שום בעיה – הפרסום עצמו נעצר באותו הרגע ועל העבודה אתם משלמים עד סוף אותו החודש בלבד. פשוט, שקוף והוגן, בלי אותיות קטנות.