פרסום בגוגל

פרסום בגוגל מתחלק בגדול ל2. פרסום אורגני במנוע החיפוש, מה שנקרא קידום אורגני או באנגלית SEO, ופרסום ממומן.
מה ההבדל בין 2 השיטות?
ראשית זה עניין של תצוגת המודעות. ראש דף תוצאות החיפוש של גוגל נראה כך:

ראש דף תוצאות החיפוש בגוגל

ותחתית דף החיפוש נראית כך:

תחתית דף תוצאות החיפוש בגוגל

דף תוצאות החיפוש של גוגל כולל עד 4 תוצאות ממומנות (פרסומות בתשלום) בראש הדף, לאחר מכן 10 תוצאות אורגניות ומתחת עוד עד 3 מודעות ממומנות נוספות. בעבר הלא רחוק (עוד ב2016) הופיע טור שלם בצד עם מודעות ממומנות. היום הוא הוסר לטובת קמפיינים קניות של גוגל עליהם ארחיב בהמשך הכתבה.
אם כך, התוצאות הממומנות מופיעות מעל לתוצאות האורגניות בראש דף תוצאות החיפוש בגוגל. המשמעות פשוטה: תשלם לגוגל כסף ותופיע ראשון.

אז איך מפרסמים בגוגל?

כדי להתחיל לפרסם בגוגל צריך שיהיה לכם חשבון גוגל. הכי פשוט זה לפתוח תיבת GMAIL. זה חינם וזה יגזול לא יותר מ2 דקות מזמנכם. אופצייה נוספת לחשבון גוגל היא לקשר את הדומיין שלכם לשרותי google apps כדי לקבל ולשלוח מיילים בממשק GMAIL וגם כדי להשתמש בשאר הכלים של גוגל עם המייל הרגיל שלכם.

 

אחרי שיש לכם חשבון גוגל, יש להיכנס לאתר מערכת הפרסום בשם גוגל אדוורדס. הנה הקישור לאתר גוגל אדוורדס: https://www.google.co.il/adwords/

אם אתם יוצרים חשבון גוגל אדוורדס חדש ואף פעם לא פרסמתם את האתר שלכם, ניתן לקבל מגוגל שובר מתנה של 300 ₪ – סכום לא מבוטל להתחיל לעבוד איתו. כדי לקבל את המתנה, יהיה צורך לבצע רישום מלא כולל הזנת פרטי כרטיס האשראי שלכם, להזין את הקוד של שובר המתנה אותו השגתם ורק אחרי שתשלמו 100 שקלים מהכסף שלכם תתווסף אוטומטית המתנה של 300 ₪.

בואו נעשה ניסוי seo של פעם ונכתוב כמה פעמים על רקע לבן בפונט לבן את מילת המפתח שהיא פרסום בגוגל פרסום בגוגל פרסום בגוגל פרסום בגוגל פרסום בגוגל פרסום בגוגל פרסום בגוגל פרסום בגוגל פרסום בגוגל פרסום בגוגל פרסום בגוגל פרסום בגוגל פרסום בגוגל פרסום בגוגל פרסום בגוגל פרסום בגוגל פרסום בגוגל פרסום בגוגל פרסום בגוגל פרסום בגוגל פרסום בגוגל פרסום בגוגל פרסום בגוגל פרסום בגוגל פרסום בגוגל פרסום בגוגל פרסום בגוגל פרסום בגוגל פרסום בגוגל פרסום בגוגל פרסום בגוגל  ונראה איך זה משפיע על המיקום של הביטוי פרסום בגוגל בתוצאות האורגניות של  גוגל ישראל 🙂

גוגל כידוע חברה עשירה שקונה חברות קטנות ממנה בתנאי שיש להם מוצר או רעיון מעולה.

דוגמה מצוינת לכך זה יוטיוב שלא פותחה על ידי גוגל במקור אלא נרכשה על ידי גוגל.
עוד חברה, קצת פחות מוכרת לקהל החרב, שנרכשה על ידי גוגל היא חברת DoubleClick. כיום זו רשת המדיה של גוגל. בטוח נכנסתם לאחרונה לאתרי חדשות גדולים, אתרי בדיחות ואתרי מתכונים וראיתם באנרים פרסומיים של גוגל. אם לא, הנה לכם דוגמה מעולה:

באנר רוחבי ברשת המדיה של גוגל

 

כך בעצם די בקלות הקמפיינר יכול לפרסם את השרות או המוצר של לקוחותיו באתרים גדולים כמו YNET, WALLA, גלובס ועוד מבלי לדבר עם האתרים הללו כלל אלא באמצעות מערכת הגוגל אדוורדס.

נרשמנו לGMAIL, נרשמנו לגוגל אדוורדס. מה הלאה?

תחילה עלינו ליצור קמפיין חדש. כמו בכל מוצר של גוגל, גם בגוגל אדוורדס יש כפתור אדום עם הסימן פלוס.

בחשבון חדש לחלוטין, שלא הוקם בו עדיין הקמפיין הראשון זה נראה כך: (עדיין ללא הכפתור האדום)

קמפיין ראשון בגוגל אדוורדס

 

וכך זה נראה בחשבון שכבר יש בו לפחות קמפיין אחד, הפעם עם הכפתור האדום:

כפתור קמפיין חדש בגוגל אדוורדס בחשבון קיים

אם נעמוד על הקמפיינים ונלחץ על כפתור הפלוס האדום, תיפתח לנו רשימה של מספר סוגי קמפיינים שיש באפשרותנו ליצור

כל סוגי הקמפיינים בגוגל אדוורדס

על סוגי הקמפיינים השונים אפרט כאן לפי הסדר ההגיוני ולא לפי הסדר שמופיע בממשק.

רשת החיפוש

הפרסום הנפוץ ביותר בגוגל אדוורדס, גם הפרסום הראשון שהיה בגוגל, הוא הפרסום ברשת החיפוש. זוכרים את האתר של גוגל בו כולנו מחפשים? ההוא עם עד 4 תוצאות ממומנות למעלה ועוד עד 3 תוצאות ממומנות למטה? ובכן, כדי לפרסם שם נבחר בקמפיין מסוג רשת החיפוש. שם נגדיר מילות מפתח רלוונטיות לשירות או המוצר אותו נפרסם ומודעה מתאימה שתגרום לגולשים ללחוץ על המודעה שלנו אחרי שהם חיפשו את המוצר או השירות שאנחנו מפרסמים.

רשת המדיה

זוכרים את הבאנרים של גוגל באתרי החדשות? כדי לפרסם שם נקים קמפיין ברשת המדיה של גוגל. כאן כמו ברשת החיפוש בדיוק ניתן בנוסף לבאנרים להקים ולהציג גם מודעות טקסט רגילות. אם כך, עלינו להקים מודעות תמונה או טקסט (או גם וגם) ולהחליט למי ואיפה אנחנו מפרסמים את המודעות. השוני בין רשת החיפוש לרשת המדיה הוא שברשת החיפוש הגולשים מחפשים את המוצר או השירות שלנו ואז המודעה שלנו מוצגת לגולשים שחיפשו (פרסום הרבה יותר ממוקד ואפקטיבי) ואילו ברשת המדיה אנשים לא מחפשים כלום, הם פשוט נכנסים לאתרים שונים ואנחנו "דוחפים" להם את הפרסום שלנו מבלי שהם ביקשו. משהו שדומה קצת לטלוויזיה או שלטי חוצות, רק הרבה יותר משוכלל. זה הרבה יותר משוכלל כיוון שכאן אנחנו יכולים לכוון את הפרסום שלנו קצת יותר. למשל אם אנחנו מוכרים לק לציפורניים אפשר לכוון את הפרסום רק לנשים בגילאי 18 עד 45 (או כל גיל אחר שתבחרו) שגרות באזור מרכז הארץ (או כל אזור אחר שתבחרו). וגם כאלה שגלשו באתרי אופנה.

אופצייה מדהימה שיש ברשת המדיה היא פרסום מסוג רימרקטינג. האפשרות הנפוצה ביותר של רימרקטינג היא לפרסם את המוצרים שלנו לאנשים שכבר ביקרו באתר שלנו אבל עדיין לא קנו אצלנו. המערכת מזהה גולשים שנכנסו לאתר שלנו בעבר ומסמנת אותם. בפעם הבאה כשהם יכנסו לקרוא חדשות בYNET או לקרוא הורוסקופ בוואלה הם יראו אותנו. זה יוצר אפקט מטורף בעיני הגולש. למעשה לכל מקום שהוא הולך אליו הוא רואה את הפרסום שלנו וחושב לעצמו שאנחנו כל כך גדולים ועשירים שאנחנו מפרסמים פשוט בכל מקום אפשרי. למעשה הפרסום הוא לא בכל מקום אפשרי אלא רק עבור אותו הגולש!

אופצייה נוספת של פרסום רימרקטינג ברשת המדיה היא להציע לגולשים שכבר קנו אצלנו משהו מוצרים משלימים. למשל אם הגולש רכש באתר החנות שלנו שלט למזגן, עכשיו נוכל להציע לו בטריות מקוריות מיוחדות לשלט הספציפי הזה במבצע ענק ללקוחות חוזרים. כך נגדיל משמעותית את הסיכוי שהלקוחות כל הזמן יקנו אצלנו.

נפזר קצת גם כאן, וגם הפעם בפונט לבן על רגע לבן. בדיוק כמו פעם: פרסום בגוגל פרסום בגוגל פרסום בגוגל פרסום בגוגל פרסום בגוגל פרסום בגוגל פרסום בגוגל פרסום בגוגל פרסום בגוגל פרסום בגוגל פרסום בגוגל פרסום בגוגל פרסום בגוגל פרסום בגוגל פרסום בגוגל פרסום בגוגל פרסום בגוגל פרסום בגוגל פרסום בגוגל פרסום בגוגל פרסום בגוגל.

רשת החיפוש עם הרחבה לרשת המדיה

יש גם קמפיין משולב לעצלנים או למפרסמים פחות מקצועיים. קמפיין של רשת החיפוש עם הרחבה לרשת המדיה. בקמפיין זה מודעות הטקסט שלנו יופיעו גם ברשת החיפוש באתר של גוגל וגם ברשת המדיה. קמפיין זה הכי פחות מומלץ כיוון שהוא לא מאפשר לנו שליטה נפרדת לרשת החיפוש ושליטה נפרדת לרשת המדיה על התקציב למשל בגלל שמדובר באותו הקמפיין. לכן אם תרצו להציג את המודעות שלכם גם ברשת החיפוש וגם ברשת המדיה מומלץ להקים 2 קמפיינים שונים, האחד לרשת החיפוש והשני לרשת המדיה.

קמפיין וידאו

בסוג קמפיין זה ניתן לפרסם סרטון פרסומי ביוטיוב במספר שיטות. בטוח שמתם לב לסרטונים כאלה כשניסיתם לראות משהו ביוטיוב או לשמוע מוזיקה.

קמפיין אוניברסלי לקידום אפליקציה

זה קמפיין מאוד פשוט וקל שמטרתו היא להפיץ את האפליקציה שלכם או של הלקוח שלכם. ללא יותר מדי הגדרות. גוגל תבחר בעצמה איך ואיפה לפרסם את האפליקציה שלכם כאשר המטרה היא שכמה שיותר אנשים יתקינו את האפליקציה אותה מפרסמים בטלפון שלהם (ו\או בטאבלט אם בחרתם את האפשרות).

במה שקשור לאפליקציות, יש 2 אפשרויות פרסום נוספות תחת הלשונית של רשת החיפוש.

קמפיינים לאפליקציות בלשונית רשת החיפוש

אפשרות אחת היא הפצה של אפליקציה, בדומה לקמפיין האוניברסלי לקידום אפליקציה רק מורחב יותר והאפשרות השנייה היא לפרסם בתוך אפליקציות קיימות. בטוח נתקלתם בפרסומות בתוך האפליקציות השונות. למעשה רוב המפתחים מפתחים את האפליקציות כדי להרוויח מהפרסומות שיוצגו בתוך האפליקציות שלהם.

הנה לכם צילום מסך מהטלפון שלי, שם הפעלתי אפליקציה שבתחתיתה מוצגת פרסומת של גוגל:

אפליקציה עם פרסומת של גוגל אדוורדס

קמפיין קניות

על קמפיין הקניות רמזתי בתחילת הכתבה. קמפיין זה מציב בתוצאות החיפוש גל גוגל מוצרים מחנויות. אם יש לכם חנות איקומרס ניתן ואף מומלץ להשתמש בקמפיין זה. כך הגולש רואה בעין תמונה של המוצר כבר בתוצאות החיפוש של גוגל וכן תיאור טקסטואלי ומחיר המוצר.
ראו צילום מסך הבא:

קמפיין קניות ברשת החיפוש של גוגל אדוורדס

לצערי הרב קמפיין זה עדיין (12.2016) לא זמין בישראל אך בארצות רבות אחרות הוא עובד נהדר.

עד כאן על פרסום בגוגל להיום 🙂

המאמר הזה אומנם לא מעודכן אך אנחנו עדיין כאן ועדיין נותנים שרותי פרסום בגוגל לעסקים!
אז אם אתם רוצים לפרסם את העסק שלכם בגוגל, אתם מוזמנים לדבר איתנו בערוץ הנוח לכם ונשמח לעזור לכם!
03-9763333

לידיעתכם: אנו סוכנות פרסום גוגל רשמית, בעלת תג גוגל פרטנרס.