מה זה גוגל טרנדס ואיך זה מסייע בקידום האתר?

תשובה:

קידום אתרים

גוגל טרנדס (Google Trends) הוא שירות של גוגל המאפשר להציג מגמות חיפוש בזמנים שונים.

באמצעות המידע שמוצג בגוגל טרנדס, תוכלו לחקור ביטויים מסויימים בתקופות שונות של השנה ולהבין עד כמה הם פופולאריים בארץ ובעולם, דבר אשר יעזור לכם בקבלת החלטה לגבי קידום אותו הביטוי באתר.

כמו כן, גוגל טרנדס מציג לגולש הממוצע מידע אודות תוצאות החיפוש הבולטות ביותר בעבור נושאים שונים, כמו שניתן לראות בתמונה הבאה:

חיפושים בולטים בגוגל טרנדס

 

בכדי לבצע חיפוש בגוגל טרנדס, כנסו לקישור הבא:

http://www.google.co.il/trends/

בשורת החיפוש, בחלק העליון של הכלי, רשמו את המונח אותו תרצו לחקור, ולאחר מכן לחצו על אנטר (Enter).

 

לצורך הדוגמה, נחקור את המונח ראש השנה.הסבר על גוגל טרנדס

 

ניתן לראות כי אחת לשנה החל משנת 2004 (וזאת בהתאם לשנים שבחרנו לחקור), ישנה עלייה חדה במועד מסויים. המועד עליו מדובר הוא ספטמבר, שבו כמובן חל החג בכל שנה.

כמו כן, קיימת אפשרות (בחלק העליון מעל לגרף) להגדיר את החיפוש כך שנוכל לראות תוצאות רק במיקום מסויים בו נבחר, טווח של שנים אותן נרצה, קטגורייה שבה הופיע הביטוי, והצגת הטרנד בצורה פרטנית יותר בחיפושים ממוקדים (גוגל חדשות, גוגל תמונות, יוטיוב ועוד).

מתחת לגרף תוכלו לראות את המקומות שבהם חיפשו הכי הרבה את הביטוי המבוקש. לחצו על עיר ומיד תוצג רשימת הערים שבה חיפשו את הביטוי אותו בחרתם לחקור הכי הרבה פעמים. בנוסף, מתחת לחיפוש בהתאם לאזורים, יוצגו לכם חיפושים קשורים, שאלו בעצם חיפושים הקשורים לביטוי אותו בחרתם לחקור. לחיצה על כל ביטוי, תציג עבורכם את הנתונים שלו.

מגמות חיפוש בגוגל טרנדס

לסיכום: כלי מומלץ בהחלט ומועיל מאוד!