מאמר דעה בעיתון – אתה המומחה
אמצעי תקשורת שונים מפרסמים מאמרי דעה של כותבים חיצוניים, כולל מנהלי ומנהלות חברות. במאמרים הללו הכותב מציג את השקפת עולמו על השוק שלו, מגמות והתפתחויות מעניינות, תחזיות לשנים הקרובות והשפעות צפויות על קהל הצרכנים. מאמרים מסוג זה מבססים את תדמית הכותב כמומחה מוביל ובעל הבנה שכדאי ללמוד ממנה. מאמר דעה לא נועד למכור את מוצרי החברה והם אינם מוזכרים בכתבה.
איש יחסי הציבור ימליץ לבעל העסק באילו נושאים כדאי לכתוב מאמר דעה ובאילו אמצעי תקשורת כדאי לפרסמם. איש יחסי הציבור יכתוב את המאמר לאחר קבלת מידע רלוונטי בנושא מבעל העסק ומחשבותיו על התפתחויות בשוק. בשלב האחרון הוא ימסור את המאמר לפרסום במדיה שנבחרה ויפעל לפרסומו.