כתבת רוחב בערוצי התקשורת – אתה ומוצריך בקדמת הבמה!
אמצעי תקשורת רבים נוהגים לפרסם כתבות רוחב שסוקרות שוק מסוים, היצע המוצרים והשירותים, מגמות וחידושים, מחירים ועוד. (לדוגמה: מחשבי טבלט חדשים לתלמידים, סנדלים לקיץ ועוד). לעתים משולבים בכתבות מסוג זה ראיונות עם מנהלי ומנהלות של עסקים המציגים את דעותיהם על התפתחות השוק.
כתבות מסוג זה מהוות מעין 'מדריך קניות' עבור הלקוחות שמתבססים עליהן בהחלטות שלהם אילו מוצרים יעדיפו.
איש יחסי הציבור ייזום כתבה מסוג זה, בהתייעצות עם בעל העסק, במטרה להבליט את הלקוח ומוצריו ולבסס את תדמיתם כמובילי השוק. הוא ימליץ על נושא הכתבה, הכתב והמדיה העדיפים בהתבסס על ניתוח ולימוד דעותיו של הכתב, היסטוריית הכתיבה שלו, סגנונו ודעותיו על מוצרים, שירותים וחברות ויחסו לחברה בעבר. בשלב הבא ישיג איש יחסי הציבור את אישור הכתב לנושא, ימסור לו מידע עשיר על המוצרים והשירותים של הלקוח ויתאם ראיון עם מנהל החברה.
הראיון יכול להיות בעיתונות, במגזינים, בתוכנית רדיו או בתוכנית טלוויזיה. הכך תלוי בתחום העיסוק של העסק.