כיצד ניתן לבדוק את מהירות האתר?

תשובה:

בכדי שנוכל לקדם אתר מסויים ביעילות, מהירות הטעינה שלו צריכה להיות גבוהה ככל האפשר. מהירוט הטעינה המומלצת היא 2 שניות.
גוגל כבר רמזה לא פעם שאתרים שנטענים לאט לא יופיעו בתוצאות גבוהות משום שתהיה עדיפות לאתרים שנטענים מהר יותר וכך יהיו יותר ידידותיים לגולש. אז מה בעצם אפשר לעשות בכדי למדוד את המהירות ואת האלמנטים של האתר בכדי שנוכל לעשות קידום אתרים טוב יותר?

מהירות אתר

ראשית, כנסו לכלי החינמי פינגדום:
http://tools.pingdom.com

בתוך הרובליקה של אתר האינטרנט, רשמו את כתובת האתר או של דף מסויים מתוך האתר אותו תרצו לבדוק, לאחר מכן לחצו על Settings בכדי לבחור את השרת לבדיקת המהירות (לבדיקת אתרים בישראל מומלץ לבחור Amsterdam). לבסוף לחצו על Test Now.

בדיקת מהירות האתר

לאחר מכן תגיעו אל העמוד שיציג לכם את נתוני האתר שנמדד.

ראשית לחצו על sort by load time ואז תוכלו לראות את האלמנטים שנטענים הכי הרבה זמן באתר (מהכבד עד לקל יותר).

Page size – גודל הדף. מומלץ שכל עמוד לא יגיע אל 1 מ"ב. בכדי להוריד את הגודל, בדקו איזה מהאלמנטים שוקל הרבה. במידה וניתן לוותר עליו הסירו אותו מהאתר, במידה ומדובר בתמונה גדולה שלא תרצו לוותר עליה, הקטינו אותה. במידה ויש לכם הרבה תמונות בדף הבית, מומלץ לפזר אותם בין העמודים הפנימיים בכדי להוריד את העומס מהעמוד הראשי – עמוד הבית.

Load time – זמן טעינת הדף. כמה שיותר נמוך כך טוב יותר. נסו להגיע למצב שבו האתר נטען תוך פחות מ2 שניות.

Requests – מספר האלמנטים (השאילתות מהשרתים) שנטענים בעמוד הנבדק. השאיפה היא שיהיו כמה שפחות אלמנטים. אם ניתן להוריד אלמנט והשינוי לא יפגע משמעותית באתר – עשו זאת.

Perf. grade – ציון איכות – נתון זה הוא בעצם חיבור של כלל הפרמטרים המעניקים ציון איכות לאתר הנבדק, כאן השאיפה היא לקבל ציון גבוה ככל שניתן.

את השינויים בכמות השאילתות ושאר הפרמטרים יעשה המתכנת. את הקטנת משקל התמונות ניתן בדרך כלל לבצע די בקלות בכוחות עצמכם.

נתוני מדידת אתר

 

את הבדיקה מומלץ לעשות בשעות שונות במהלך היום בכדי לקבל תוצאה מהימנה ומדוייקת כיוון שבחלק משעות היממה קיימים עומסים על הכלים השונים.

כמו כן, מומלץ בסיום כל בדיקה לעלות אל ראשית הדף, ללחוץ על Settings שוב ולשנות את השרת אל שרת הממוקם במדינות שונות, בכדי שתוכלו לקבל אינדקצייה נוספת לאתר הנבדק.