כיצד מוסיפים לתמונה alt ו-title באתר וורדפרס?

תשובה:

גם הalt וגם הtitle של התמונה, יש להם ערך מסויים גם לקידום האתר וגם לגולש.

ה-alt (או בשמו המלא alternative text) מהווה תחליף לתמונה כל עוד לא ניתן לטעון אותה, כלומר במצב שבו בגלל סיבה כלשהי התמונה לא נטענת (עקב תקלה ברשת או לעיתים אף הגדרות מסויימות שחוסמות את הורדת התמונה במחשב כלשהו), במקום התמונה יופיע טקסט ובו הסבר על מה מופיע בתמונה (או לפחות מה היתם אמורים לראות בתמונה במידה והיא הייתה מופיעה). בנוסף: תוכנות לאנשים עיוורים שסורקות את האתר ומקריאות את התוכן שלהם לעיוור בקול רם, מקריאות לעיוור שכאן יש תמונה ומקריאות לו את האלט של התמונה. האלט זה חלק מהתקן של הנגשת האתרים.

ה-title בעצם נותן לנו הסבר לתמונה. כאשר עוברים עם העכבר על התמונה, ניתן לנו תיאור על מה שמתרחש בתמונה. עברו למשל עם העכבר על התמונה ותבינו במה מדובר:
קידום אתרים

 

 

 

 

אז לאחר ההסבר הבנתם את הערך המוסף שמקבל הגולש, אבל איך בעצם זה תורם לקידום האורגני של האתר במנועי החיפוש ? פשוט מאוד. גוגל סורק את הalt והtitle שאתם מזינים, ולכן רצוי להזין בתוך ה-alt וב-title שלכם ביטויים שיהיו רלוונטיים גם לגולש וגם לקידום האתר. הדרך שבה מזינים alt ו-title באתר וורדפרס מאוד פשוטה.

לאחר שהכנסתם את התמונה לעמוד או פוסט בתוך אתר וורדפרס, לחצו עליה עם העכבר, ולאחר מכן לחצו על האייקון של העיפרון, כפי שזה מופיע בתמונה הבאה:

alt title באתר

 

 

במקום בו רשום טקסט חלופי, שם כתבו את הalt, במקום שבו רשום Title Attribute לתמונה כתבו את הtitle.

 

הסבר ליצירת alt title

לבסוף לחצו על עדכון, וזה הכל, כעת יש לתמונה באתר הוורדפרס שלכם גם alt וגם title.