האם ניתן לראות בפקודת site גם דפי 404?

תזכורת: פקודת site זוהי פקודה אותה רושמים (בעיקר מקדמי אתרים) בגוגל בתוספת כתובת האתר (כתובת ראשית של הדומיין) או כתובת של עמוד פנימי באתר והיא אמורה להציג את כל דפי האתר הקיימים במידה ומבצעים את החיפוש על כתובת הראשית של הדומיין. במקרה השני ניתן לבדוק האם מאונדקס עמוד ספציפי על ידי בדיקת כתובת העמוד עם פקודת הSITE . הפקודה תתבצע באופן הבא:  רושמים את המילה site, לאחר מכן נקודותיים, ולאחר מכן את כתובת האתר. את כל הפקודה יש לרשום בשורת החיפוש של גוגל  ללא רווחים.

כך כותבים בגוגל פקודת site לכתובת הדומיין הראשית כדי לראות בתוצאות החיפוש של גוגל את כל עמודי האתר המאונדקסים:

site:www.best-seo.co.il

פקודת site לבדיקת כל עמודי האתר המאונדקסים בגוגל

 

כך כותבים פקודת SITE לעמוד פנימי באתר כדי לבדוק אם הוא מאונדקס או לא:

בדיקת פקודת SITE לכתובת פנימית לאתר

יכול להיגרם מצב שבו תבצעו פקודת site לאתר כלשהו, וברשימת הדפים שיוצגו לכם, חלק מהדפים יפתחו לכם (לאחר הלחיצה עליהם בתוצאות החיפוש) כעמודי 404. דבר זה עלול לקרות מכיוון שבפעם האחרונה שבה נסרק האתר, דפים אלו היו "חיים" באתר אך מנהל האתר החליט לאחר הסריקה להסיר אותם מהאתר ובעקבות זאת העמוד עדיין מוצג בתוצאות החיפוש למרות שהוא כבר עמוד מחוק (עמוד 404).

קידום אתרים

כאמור אחרי הסריקה הקרובה של גוגל, סביר להניח שגוגל יסיר את העמודים הללו מתוצאות החיפוש כיוון שאין לגוגל כל אינטרס להציג בתוצאות עמודים שהוא יודע בוודאות כי הם אינם באוויר עוד. אך כן ניתן לראותם בכלי מנהל האתרים של אותו האתר. כמובן לצורך כך יש צורך בגישה לכלי. כדי לראות עמודי 404 בכלי מנהל האתרים של גוגל, יש להיכנס אל הכלי, ללחוץ על האתר הרצוי, ללחוץ על לשונית סריקה בצד ימין וללחוץ על שגיאת סורק. ממשק כלי מנהל האתרים משתנה מפעם לפעם כך שלשונית זו יכולה להיות ממוקמת במקומות אחרים מפעם לפעם.