8 דברים שאתם צריכים לדעת על AMP
אחת הבעיות הגדולות של האינטרנט המודרני (ושל מקדמי אתרים) היא איטיות בטעינת אתרי אינטרנט. אם תכנסו לאתר מסויים ותגלו שלוקח לו זמן רב להיטען האם תמשיכו להמתין ולנסות לדפדף בין העמודים? סביר להניח שלא.
גם לגוגל נמאס מכל העניין שבעלי אתרים לא משקיעים בביצועים שלהם אז הם החליטו על פרויקט חדש בשם AMP. מטרתו של הפרויקט היא לבנות דפים עבור מכשירים ניידים לצורך טעינה מהירה ושיפור חווית המשתמש. מבולבלים? בואו נעשה קצת סדר.
AMP עדיין לא פקטור
גוגל אומרים שכרגע לא מדובר בפקטור בחיפוש-מובייל, אך בעלי אתרים ומקדמי אתרים לא נשארים ומאחור וניתן לראות כבר בתוצאות החיפוש את הסימון של אתרים התומכים ב-AMP מתחילים לצוץ כמו פטריות לאחר הגשם. אנחנו כבר יכולים להעריך שבשנה הקרובה הפרויקט יקבל חיזוק מגוגל ואולי יהפוך לפקטור משפיע בתוצאות החיפוש – עדיף שנהיה מוכנים.
מוגבל
ברגע שהחלטתם ללכת על AMP עליכם לזכור שאין אפשרות להריץ Java Script בעמודים אלו, מה שאומר שדפים המכילים טפסי הרשמה מתוחכמים או קבצי JS שונים– לא יעבדו כשורה וסיכוי גדול שהדפים שלכם לא יוצגו כפי שאתם רוצים.
AMP לא במקום אתר רספונסיבי
יש נטייה לחשוב שאם יש AMP אפשר לוותר על אתר רספונסיבי. אז לא.
חשוב להבהיר: אל דפי הAMP יגיעו הגולשים שגלשו בסמארטפון מתוצאות החיפוש של גוגל בלבד. ואילו גולשים שיגלשו אל האתר שלכם בסמרטפון מרשתות חברתיות למשל, יגיעו לדפים הרספונסיביים. אל תשכחו אף אחד בדרך!
אם אתם כבר רוצים לדאוג שהאתר שלכם יתמוך בפרויקט AMP עליכם להבין את המבנה של AMP ולעבור על המסמכים של גוגל. במידה ואתם משתמשים בוורדפרס – הרווחתם כי יש תוסף בדיוק למשימה.
*חלילה לא לשכוח להוסיף את גוגל אנליטיקס בצורה הבאה.
קאש באמצעות Google
הרי מטרת הפרויקט היא מהירות טעינת דפים, אז בלי לפגוע – בגוגל לא סומכים על ביצועי השרת שלכם, בכל פעם שגולש יגיע דרך תוצאות החיפוש של גוגל לאתר שלכם ולדף AMP תקין האתר יוגש לגולש באמצעות שרתי Google ולא באמצעות השרת שלכם. אם האתר שלכם זוכה לתנועה רבה של גולשים מגוגל כנראה תחסכו תעבורה רבה.
האפשרות לאמת
גוגל מאוד רוצה לעזור לבעלי אתרים להתקדם ל-AMP אז היא השיקה לפני מספר חודשים כלי שיעזור לאמת שאכן דפים עובדים בצורה נכונה ואפילו תוסף לכרום שאמור לעזור לאנשים שעובדים עם אתרים סטטיים.
פרסומות?
אין בעיה. אם אתם חוששים להכנסות שלכם בגלל שימוש ב-AMP אז חשבו עליכם. לפרויקט תמיכה בפרסומות אדסנס או בלמעלה מ-70 טכנולוגיות שעוסקות בהגשת פרסומות, רגועים?.
הטמעות של קודים חיצוניים
כפי שכבר הזכרתי את הצורך להטמיע את גוגל אנליטיקס בצורה קצת שונה, אז ככל שתגיעו לכלים ושירותים פחות מוכרים שיש לכם צורך להטמיע אותם בקוד שלכם, כך תתקלו ביותר בעיות.
אם תרצו להטמיע סרטון וידאו, תצטרכו גם להשתמש בקוד מסוים (רשימת הקודים המלאה).
עלויות
אם האתר שלכם יושב על פלטפורמת וורדפרס, אז העלויות הן אפסיות, התוסף כבר קיים, כל מה שנשאר לכם זה להוסיף לוגו ולבחור צבעים מסוימים. מה שיחסוך לכם זמן רב בהשוואה לאתר שאין לו תוסף מוכן ויש צורך לבנות את הכל מאפס.
לסיכום – האם AMP זה העתיד?
גוגל דוחפת חזק את הפרויקט בשנה האחרונה ואני מאמין שנמשיך לראות אותה עושה את זה. ההשקעה הרבה והרצון לפתח את הפרויקט ולגרום לכלים ושירותים שונים בשוק תמיכה רחבה בפרויקט נראית לעין, אך השאלה שאנו אמורים לשאול – האם השוק יהיה מוכן לשינוי הגדול? אז נכון, אנחנו כבר רואים חלוצים שכבר משתמשים ומאמצים את הפרויקט באהבה ובתקווה לשינוי אך רבים עדיין חוששים מהעלויות הכספיות של המעבר ואיך זה ישפיע על הנראות שלהם. ימים יגידו.
כותב המאמר הינו אליאב לנקרי מהבלוג אליאבוס קידום אתרים, עוסק בשיווק דיגיטלי כבר למעלה מעשור וכבר חולם על היום בו דפי אינטרנט יעלו במהירות האור.