איך קישורים מסייעים לקידום האתר?

תשובה:

קישורים נחשבו מאז ומתמיד בעיני גוגל כהמלצה של גולשים שונים לאתר המקושר. אם מישהו שם קישור לאתר מסוים – משמע שהוא המליץ עליו. ואם הגולש ממליץ על אתר מסוים – משמה שזה אתר טוב וכדאי לקדם אותו בתוצאות של גוגל. כיוון שגוגל רוצה מאוד לספק את התוצאות הטובות ביותר לגולשיה הנאמנים על מנת לזכות בתואר "מנוע החיפוש הטוב בעולם", הרי שאתרים שקיבלו קישורים מאתרים אחרים ברשת אכן מתקדמים מהר הרבה יותר בתוצאות של גוגל. מקדמי אתרים קלטו את הרעיון די מהר והתחילו להשתמש בקישורים כדי לקדם אתרים. יש הטוענים כי קידום אתר טוב מתחלק ל40 אחוז ו60 אחוז: 40 אחוזים הם בעצם אופטימיזצייה טובה, תכנים וכל השאר ושאר 40 האחוזים זה בניית קישורים טובים.
קישורים נחשבים עד היום לכלי אפקטיבי וחזק במיוחד בכל הקשור לקידום אתרים. בעבר, מי שלא ידע כיצד לקדם אתרים, קידם בעזרת קישורים בלבד. גם היום, בכדי לקדם ביטוי תחרותי, חובה לבנות לאתר המקודם קישורים.

מאפייני SEO

אחת הסיבות הלא רבות בגללן גוגל מענישה אתרים ומוציאה אותם מהתוצאות זה בניית קישורים מניפולאטיביים ולא קשורים לשני העמודים (העמוד המקשר והעמוד המקושר). לכן חשוב מאוד לבנות קישורים רלוונטיים וכאלה שבאמת נותנים ערך לגולשים ולא לבנות קישורים לצורך בניית הקישור.

טכנית, מטרתו של הקישור היא להוביל מדף מסויים אל דף אחר. הקישור יכול להיות קישור שיוביל אל דף פנימי אחר בתוך האתר, או אל דף שנמצא באתר אחר.

הקישור יכול להופיע במספר אופנים:
קישור טקסטואלי כמו זה: קידום אתרים

קישור תמונה כמו זה:
גוגל אדוורדס

 

 

 

או קישור שמופיע כבאנר, שזה בעצם כמו הבאנר שמופיע בחלק העליון של האתר, רק שכאשר לוחצים עליו מגיעים אל עמוד אחר.

מטרה נוספת של הקישורים היא להביא גולשים רלוונטיים לעמוד שלנו, למשל שיפוצניק שיש לו עמוד באתר של דפי זהב ובתוך העמוג הזה יש גם קישור אל האתר שלו. כל מי שמחפש שיפוצניקים בדפי זהב ויכנס אל דף העסק, ככל הנראה גם יגיע אל האתר של אותו השיפוצניק הודות לקישור שנמצא שם.

אז למה בעצם צריכים קישורים לאתר שלכם?

כפי שכבר אמרנו, מבחינת גוגל קישור מאתר x לאתר y מתפרש כהמלצה. אם יש מספר אתרים שממליצים על האתר מסוים גוגל מחליט כי יש להעלות אותו גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

כפי שכבר הסברנו בעבר באתר, בניית קישורים ניתן לבצע גם בתפוז היט.

חשוב לדעת שקישורים טובים בלבד לא יספיקו כדי להשיג את המטרה וחשוב שתוודאו כי האתר שלכם הוא אתר טוב, ברור ונעים שמספק חוויית גלישה טובה לגולשים.

ולסיכום טיפ אחד קטן: במידה וביצעתם החלפת קישורים עם מקדם אתרים אחר, וודאו שבלחיצה על  הקישור שמוביל אל האתר שלו מהאתר שלכם נפתח בחלון חדש ולא נפתח באותו החלון וכך בעצם מוציא את הגולש מהאתר שלכם לאתר אחר.