קידום אתריםמי הוא מקדם אתרים?

מאוד קל לנו להבין מי הוא למשל רופא. רופא זה אדם שלמד 7 שנים באוניברסיטה לימודי רפואה, עשה התמחות בבית חולים במשך שנתיים נוספות, ניגש ועבר בחינות התמחות ובסיום התהליך קיבל את התואר הנחשק של רופא מומחה.

מחפשים מקדם אתרים מקצועי? צלצלו אלינו ונשמח לעזור לכם!

קידום אתרים לא מלמדים באוניברסיטה

נכון להיום עדיין אין תואר בקידום אתרים. יתרה מכך, קידום אתרים מבוצע בגוגל (ובעוד כמה מנועי חיפוש אבל זה זניח). גוגל עצמה לא מכשירה מקדמי אתרים למרות שהאינטרס שלה הוא שיהיו כמה שיותר מקדמי אתרים אמיתיים ואיכותיים. בניגוד לפרסום הממומן בגוגל אדוורדס (פרסומות בתשלום בגוגל) גוגל גם לא מאפשרת לעבור אצלה מבחנים בקידום אתרים אורגני וכמובן שלא מאפשרת לגשת לשום בחינה שלה בנושא כי זה פשוט לא קיים אצלה.
אז איך לומדים קידום אתרים אם לא מלמדים את זה באוניברסיטה?
ישנם מספר קורסים איכותיים של קידום אתרים בישראל

קידום אתריםבקורס קידום אתרים מלמדים את כל מה שמקדם האתרים חייב לדעת

בקורסים מושקעים במכללות שמכבדות את עצמם כל סטודנט מקבל לפחות אתר אחד שהוא חייב לקדם במהלך הקורס וכן מטלות רבות שעליו לבצע בבית בזמנו החופשי ולהגיש לבדיקת המרצה. כמו כן יש פרויקט סיום הקורס שכולל למעשה בחינה מעשית על כל הנושאים שמלמדים בקורס. לרוב אנשים שמגיעים לקורס קידום אתרים מגיעים עם רקע כזה או אחר ויש להם אתרים משלהם או אתרים של המעסיקים ששולחים אותם לקורס ובנוסף לאתר שהם מקבלים הם מקדמים גם את האתרים שלהם ו\או של המעסיקים שלהם.

בסיום הלימודים חשוב מאוד להמשיך בעבודה ובתרגול אחרת מהר מאוד רוב הדברים פשוט נשכחים. מדובר במאות פרמטרים, כלים, אתרים וצק ליסטים. אם אין תרגול מהר מאוד זה בורח מהראש. בנוסף לכך תחום קידום האתרים מאוד דינמי ודברים משתנים באופן כמעט יומיומי כך שכל הזמן חייבים להיות בעניינים ולהתעדכן אונליין. דברים שפעם עבדו נהדר היום יזיקו לאתר המקודם. דוגמה אחת מעולה לזה: פעם מקדמי האתרים היו בונים קישורים עם הביטוי המרכזי נטו ומקשרים אותו לדף הבית. למשל קישור באתרי לקוחות של חברת קידום אתרים עם אנקור "קידום אתרים" לדף הבית של חברת הקידום. וכך היו בונים מאות ואלפי קישורים וזה היה עובד נהדר. היום קישורים כאלו יזיקו לקידום האתר שלכם ואף יכולים להביא לעונש ידני של גוגל עד להסרת הקישורים הללו.

קידום אתריםהאם ניתן ללמוד קידום אתרים לבד מבלי ללכת לקורס מסודר?

נכון להיום (שנת 2015) זה פשוט בלתי אפשרי. תמיד אפשר ללמוד נושא בודד כזה או אחר דרך האינטרנט. וגם זה בתנאי שאתם יודעים בדיוק מה חסר לכם ואתם מחפשים בדיוק את הנושא הספציפי הזה. אבל אי אפשר לדעת וללמוד את כל הנושאים שצריך ללמוד נכון להיום. המידע באינטרנט מופיע בפיסות והוא לא תמיד נכון. הרבה פעמים תגיעו למאמרים של גורו כזה או אחר ומה שיהיה כתוב במאמר פשוט לא נכון. גם באתרים מאוד מכובדים בעולם הרבה פעמים מסתבר שמי שכתב את המאמר הוא לא מקדם אתרים אלא כותב תוכן שקיבל מספר ביטויים אותם יש לקדם בגוגל וסביב זה בנה סיפור. כמה אפשר להסתמך על מאמר כזה כדי ללמוד ממנו לקדם אתרים? היתרון בקורס קידום אתרים מסודר זה שיש תוכנית לימודים, היא מתעדכנת עם כל מחזור. מי שמלמד את הקורס הוא מקדם אתרים פעיל שיש לו מספר לקוחות בעסק שלו עצמו והוא עושה את הדברים בכל יום ויודעי אונליין מה עובד ומה לא. וכך דברים ישנים ולא רלוונטיים יורדים מתכנית הלימודים ודברים חדשים נכנסים לתוכנית הלימודים. יש תרגול, יש לימוד בקבוצה ויש מרצה שאפשר לשאול אותו שאלות ולהתייעץ איתו. וכמובן שאם הסטודנט מרגיש שהוא לא למד מספיק טוב הוא יכול להגיע להנהלת המכללה ולבקש לעבור את הקורס מחדש מה שבדרך כלל יתקבל בברכה על ידי המכללה כי למכללות יש אינטרס להכשיר אנשים באופן האיכותי ביותר כדי שלא יהיו להם לקוחות לא מרוצים שיקלקלו להם את השם אונליין ואופליין.

מקדם אתרים מקצועי הוא דמות מאוד חשובה שיכולה להשפיע מאוד לטובת העסק שלכם

מקדם אתרים הוא "מנהל ההצגה". הוא חייב להבין בקוד html של האתר אותו הוא בודק או מקדם, הוא חייב להבין בקוד העיצוב של האתר (קוד הcss), הוא חייב להבין איך עובדים מנועי החיפוש, מה הם מחפשים באתר ואיפה מנועי החיפוש נתקעים ולא מצליחים לסרוק באתר כמו שצריך, הוא חייב להבין בכתיבת תכנים ובבדיקת תכנים שנכתבו על ידי אחרים (על ידי הלקוח או מי מטעמו). מקדם אתרים חייב לדעת לכתוב בלי שגיאות כתיב (רק זה מראה על רמה אינטלקטואלית מסוימת). מקדם האתרים חייב להבין לעומק באופטימיזציית האתר למנועי החיפוש. תהליך אופטימיזציית האתר למנועי החיפוש כולל מאות פרמטרים. כמובן שמקדם האתרים חייב להבין בגרפיקה ובחויית המשתמש באתר כי מלבד התאמת האתר לגוגל האתר חייב להיות יפה, מהיר וידידותי לגולשים אחרת הם יברחו ולא יחזרו עוד.

קידום אתריםלמה מקדם אתרים הוא מנהל ההצגה?

כיוון שהוא זה שמנהל את כל הפרויקט. הוא זה שנותן הוראות מפורשות למתכנתים, לגרפיקאים, למנהלי התכנים והוא זה שבודק אותם כשהם מגישים לו את העבודה ומאשר או לא מאשר את מה שהם עשו.
מצאתם מקדם אתרים. איך תדעו אם הוא טוב?
אדם שמציג את עצמו כמקדם אתרים בפני לקוח פוטנציאלי חייב להיות מקדם אתרים פעיל בתחום. לא אחד שלמד את התחום לפני שנה ומאז לא עשה עם זה כלום עד היום. תדרשו ממקדם האתרים תיק עבודות. אל תקבלו תירוצים כמו "אני שומר על סודיות מול הלקוחות אותם אני מקדם ולכן יכול לחשוף אותם". אם הלקוח שלו מפרסם את עצמו באינטרנט על איזה סודיות מדובר בדיוק? תשאלו את מקדם האתרים כמה לקוחות יש לו כרגע. כנסו לאתרי הלקוחות ובדקו האם יש קישור למקדם האתרים הזה או לפחות אם יש איזכור של שמו באתר (אתר זה מקודם על ידי…". תשאלו את מקדם האתרים איזה ביטויים הוא קידם לדף הראשון בגוגל עם דוגמאות כמובן. ביטוי כמו "משה כהן האינסטלטור התותח משכונת ד בבאר שבע" לא מראה על המקצועיות של מקדם האתרים. לעומת זאת הביטוי "אינסטלטור בבאר שבע" בהחלט כן.

קידום אתרים לסיכום:

בתחילת כל קורס קידום אתרים בו אני מלמד ומכשיר מקדמי אתרים אני אומר לסטודנטים שלי שתפקיד מקדם האתרים הוא לקדם את האתרים בתוצאות החיפוש בגוגל. לקראת אמצע הקורס אני אומר לסטודנטים שהתפקיד האמיתי של מקדם האתרים הוא להביא לקוחות חדשים ועסקים חדשים לעצמו או ללקוחות שלו או למעסיק שלו – תלוי עבור מי הוא עובד, כיוון שמיקום גבוהים בגוגל בלבד זה לא מספיק – מה שהופך את המשימה להרבה יותר קשה.

מחפשים מקדם אתרים מקצועי? צלצלו אלינו ונשמח לעזור לכם!

כתבות באותו הנושא:

מקדם אתרים מול חברת קידום אתרים – יתרונות וחסרונות

קידום אתרים

תהליך קידום האתר